Avatar billede svjensen Nybegynder
18. maj 2007 - 22:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af MySQL data

Efter reinstallering af min PC står jeg med det problem at jeg gerne vil have gendannet min MySQL databaser.
Men jeg har kun en kopi af 'data' biblioteket (*.frm filer) og har ikke fået dataene eksporteret til en .sql fil.

Kan jeg gendanne disse?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2007 - 22:45 #1
Du kan formentlig blot putte dine .frm filer ned i datakataloget for din nye mysql-installation.
Avatar billede svjensen Nybegynder
18. maj 2007 - 22:53 #2
Ja, det prøvede jeg.

Jeg glemte at skrive, at jeg har installeret en nyere version af MySQL, som ikke vil acceptere de gamle data.
Kan jeg importere på en eller anden måde, eller skal jeg prøve at installere den "gamle" MySQL først, eksportere fra den, installere den nye, og importere til den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2007 - 22:56 #3
Det kommer an på hvad du mener med ny og gammel - hvor ny og hvor gammel ...

Men, jo da, det du foreslår selv ku' da sagtens være en brugbar løsning!
Avatar billede svjensen Nybegynder
18. maj 2007 - 22:58 #4
Den nuværende (nye) version er 4.1.22, mens den gamle var 4.2.13.

Ved du om man kan opdatere en installeret version, og dermed bevare de data der allerede er? (så var jeg fri for eksport/import delen af ovenstående)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2007 - 23:02 #5
Det er et godt spørgsmål - der skete en del fra 4.1 til 4.2, sådan funktionelt i sql-sproget, men om det skulle have indflydelse på filerne ... umiddelbart ville jeg ikke tro det. Det er bare almindelig myisam-filer?
Avatar billede svjensen Nybegynder
18. maj 2007 - 23:06 #6
OK. Jeg tror jeg prøver at geninstallere den gamle og tage det derfra. Det er heldigvis kun testdata ;-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede svjensen Nybegynder
25. juni 2008 - 10:50 #7
Lukker