Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 18:44 Der er 26 kommentarer

Hva kan fejlen være

Hejsa!!!

Jeg har et lille problem med mit forum som jeg ikke kan greje.. får denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ´80004005´

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key ´Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x428 Thread 0x814 DBC 0xd953024 Jet´.

/rsforum/forum_oversigt.asp, line 10

Og min line 10 ser sådan ud:

myConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database/forum.mdb")

Håber der er en der kan hjælpe mig... det er ikke heletiden jeg får den fejl men tit......
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 18:48 #1
Enten så er der ikke skriverettigheder til databasen eller så skal du have skiftet din connectionstring til databasen ud med en mere tidssvarende version.
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 18:50 #2
En mere tidssvarende version kunne se således ud:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=sti_til_din_database;Persist Security Info=False

i praksis noget i stil med dette:

myConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("database/forum.mdb") & ";Persist Security Info=False"
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 18:52 #3
Rettighederne skal sættes på den mappe på webserveren, hvor databasefilen ligger og der skal mindst gives modify-rettigheder. Du kan, såvidt jeg ved, nøjes med at tildele rettighederne på selve databasefilen, hvis du synes det er rarest. Hvis det er en IIS 6.0, så skal rettigheden tildeles Network Service og på en IIS 5 er det IUSR_XXX der skal have rettighederne.
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 19:12 #4
Skal jeg så udskifte alt dette her:

    Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    myConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database/forum.mdb")

med hvad ?
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 19:25 #5
Den sidste linie i indlægget fra 18/05-2007 18:50:00 erstatter din egen.
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 20:28 #6
hjælper ikke
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 21:27 #7
Har du sat rettighederne?
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 21:43 #8
hvordan gør jeg det
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 21:48 #9
Men når den virker. så kommer indlægende ind i databasen
Avatar billede softspot Forsker
18. maj 2007 - 22:09 #10
Hmm... ja, det er givetvis ikke rettigheder, hvis det fungerer nogle gange. Jeg spekulerer bare på om det så kan være fordi du ikke får lukket forbindelsen til databasen, når du har brugt den (eller der sker fejl, som bevirker at forbindelserne til databasen "hænger"). Kan det være sådan noget du kæmper med?
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 22:20 #11
Jeg aner det simpelhen ikke.... derfor jeg håbede på hjælp herinde *gg*
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
18. maj 2007 - 22:22 #12
Hvis du har en mail eller en msn adresse kunne jeg prøve at sende dig linket til den side hvor jeg fandt det....
Avatar billede softspot Forsker
19. maj 2007 - 00:23 #13
Du kan bare smide linket her...
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 02:00 #14
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 17:59 #15
Slet ingen der kan hjælpe mig :-(
Avatar billede softspot Forsker
19. maj 2007 - 19:26 #16
Der ser ikke umiddelbart ud til at være noget galt med det forum, så det må være noget med opsætningen af din server, eller fordi der er andet på dit website som opbruger forbindelser... kan det tænkes at det er sådan noget der er galt?
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2007 - 19:30 #17
Hvad med en skråstreg foran database/forum.mdb, forudsat at mappen database ligger i roden? ..et vildt gæt, men måske det løste noget.
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 19:34 #18
Jeg har det liggende på wannafind.dk webhotel, og når det virker engang imellem kan det vel ikke være  stien til databasen...
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2007 - 19:41 #19
Jo, det kan det måske godt være. Din sti lige nu fortæller, at den skal gå en mappe indefter (mappen "database").
Men med en skråstreg foran sikrer du, at den altid går ud og finder mappen i roden. Hvis du bruger din kode i en fil i f.eks. mappen "guestbook", vil den nok ikke kunne finde databasen.
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 19:54 #20
men når den virker skriver den til databasen.. så det kan vel ikke være det er er problemet så
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 19:57 #21
Softspot hvordan kan jeg vide om det er noget andet der opbruger forbindelsen, eller kan jeg ændre den på en måde ?
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2007 - 20:23 #22
Nej, det er selvfølgelig rigtigt.. :P
Jeg kan bare lære at læse ordentligt efter..
Avatar billede rolfenstein Nybegynder
19. maj 2007 - 20:31 #23
*gg*
Avatar billede softspot Forsker
19. maj 2007 - 20:46 #24
Jeg er faktisk ikke helt sikker på om der er en overordnet grænse for hvormange forbindelser man kan have åbne på én gang (på tværs af forskellige databaser). Umiddelbart er det vist kun et spørgsmål om resurser på systemet, med mindre wannafind.dk har en eller anden grænse for hvormange resurser hvert enkelt site må bruge (hvilket ikke er usandsynligt).

Har du andre data i den database end dem dit forum opretter?
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 19:14 #25
Det må vist efterhånden være lukketid her.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:32 #26
Lukkes?