Avatar billede kc170580 Nybegynder
18. maj 2007 - 16:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke starte MBS 4.0

Det kommer en standard windows vindue op.

I den blå ramme altså overskriften står der:
Microsoft Visual C++Runtime Library

I selve tekstboksen står der:
Program D:\Programmer\MIcrosoft C5\C5W32.EXE

A Buffer overrun has been detected which has corrupted this program's internal state. The program cannot safely continue and
must not be terminated.

Så kan jeg trykke og, og programmet lukker.
Det gør den salv om jeg starter programet vet, at indlæse koder eller ved at starte dem under menuen start.
Avatar billede blacks Mester
18. maj 2007 - 17:29 #1
Er det en ny installation? Har du installeret den som administrator på maskinen, og er brugergruppen C5Administrator og C5Users oprettet i lokale bruger og grupper på maskinen?
Avatar billede kc170580 Nybegynder
18. maj 2007 - 17:49 #2
Ja det er så.

Den er installeret på min nye bærbar.

Der er kun mig som bruger, så jeg tror det skulle være ok.
Avatar billede khj Nybegynder
18. maj 2007 - 19:53 #3
Er det Windows Vista eller XP ?
Avatar billede kc170580 Nybegynder
18. maj 2007 - 20:01 #4
Xp
Avatar billede mariaf Juniormester
18. maj 2007 - 20:20 #5
Helt banal fejl. Afinstaller og installer igen. Inden du så forlader C5, skal du ind under Generelt/Tilpasning - bruger og grupper. Her sørger du for at din brugeradgang er som C5Administrator - at du er tilknyttet gruppen C5Administrator.

Når man installerer en C5 version 4.0, skal man være inde som Administrator - ikke bare med administratorrettigehder. His man er det sidste, skal der lige rettes som beskrevet i starten.
Avatar billede blacks Mester
18. maj 2007 - 21:06 #6
Eneste kommentar, det tyder på vi er mange der ville kunne hjælpe dig!
Avatar billede kc170580 Nybegynder
19. maj 2007 - 08:57 #7
Jeg har prøvet og afinstallere og installere igen.

Det store problem er, at jeg ikke kan komme ind i C5. Det omtalte vindue kommer med det samme. Når jeg installere så kommer den med beskeden installtionen er fuldført. Når man så trykker afslut og der er flueben i indlæs koder. Så åbener den automatisk C5, og den omtalte besked kommer.
Avatar billede mariaf Juniormester
19. maj 2007 - 22:35 #8
Hvad sker der, hvis du fjerner fluebenet og går ind i C5 via genvejen? Altså ikke bguer C5koder.exe.
Avatar billede kc170580 Nybegynder
19. maj 2007 - 23:39 #9
Det gør ingen forskel.
Avatar billede mariaf Juniormester
20. maj 2007 - 19:02 #10
Prøv at se hvilke rettigheder, du har på det drev, hvor C5 ligger. Måske skal share have fulde rettigheder eller drevet skal.