Avatar billede deltadk Nybegynder
18. maj 2007 - 14:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

FormView selectedvalue på dropdownlist

Jeg har en dropdownlist som er statisk inde i en formview som er i editmode, hvordan kan jeg set SelectedValue på den?

                                <asp:DropDownList ID="RateingDropDown" runat="server" >
                                    <asp:ListItem Value="0">0</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="1">1</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="2">2</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="3">3</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="4">4</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="5">5</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="6">6</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="7">7</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="8">8</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="9">9</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="10">10</asp:ListItem>
                                </asp:DropDownList>
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
18. maj 2007 - 20:51 #1
I Codebehind
RateingDropDown.SelectedValue = 1
RateingDropDown.Databind()

:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:46 #2
asp:DropDownList ID="RateingDropDown" runat="server" selectedvalue="<%# eval("ditfelt")%>">
                                    <asp:ListItem Value="0">0</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="1">1</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="2">2</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="3">3</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="4">4</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="5">5</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="6">6</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="7">7</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="8">8</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="9">9</asp:ListItem>
                                    <asp:ListItem Value="10">10</asp:ListItem>
                                </asp:DropDownList>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:47 #3
asp:DropDownList ID="RateingDropDown" runat="server" selectedvalue='<%# eval("ditfelt")%>'>
Avatar billede deltadk Nybegynder
22. maj 2007 - 10:04 #4
dr_chaos: det var også den jeg selv ville have valgt, men jeg får at vide at selectedvalue ikke er en gyldig parameter?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 10:29 #5
Af en eller anden grund vil den ikke vise feltet som autocompletion.
Men det er den bedste måde at sætte det ordenligt på.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 10:29 #6
Hvor får du det af vide (selectedvalue ikke er en gyldig parameter)?
Avatar billede deltadk Nybegynder
22. maj 2007 - 11:43 #7
The 'SelectedValue' property cannot be set declaratively.
Avatar billede deltadk Nybegynder
22. maj 2007 - 11:44 #8
Glæmte måske lige at tilføje at det er en compiler fejl så denne meddelse kommer i min error list
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 12:46 #9
hmm prøv lige med:
SelectedValue="<%# Bind("ditfelt") %>"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 12:53 #10
Virker:
<asp:DropDownList  ID="drpOptionType" SelectedValue='<%# Bind("ContentOptionType") %>'
                                Enabled="true" runat="Server" DataSourceID="sqlOptionType" AppendDataBoundItems="true"
                                DataTextField="optionItemName" DataValueField="optionLocalString">
                                <asp:ListItem Text="Vælg her" Value="0">
                                </asp:ListItem></asp:DropDownList>

Virker ikke:
<asp:DropDownList runat="server" selectedvalue="1"></asp:DropDownList>
Avatar billede deltadk Nybegynder
22. maj 2007 - 13:07 #11
Been there done that, det er ikke selve "<%# Bind("ditfelt") %>" der fejler, det 'SelectedValue' der er noget galt med, jeg er da ret sikker på at jeg har brugt den før? Men det er ikke så tit jeg koder asp, jeg koder mest winforms.
Avatar billede deltadk Nybegynder
22. maj 2007 - 13:16 #12
Jeg prøvede lige igen med den her <asp:DropDownList  ID="drpOptionType" SelectedValue='<%# Bind("ContentOptionType") %>'

Men jeg få denne her exception 'DropDownList1' has a SelectedValue which is invalid because it does not exist in the list of items.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 19:16 #13
skift Bind("ContentOptionType") ud med hvad dit felt fra datasourcen hedder.
Avatar billede deltadk Nybegynder
19. juli 2007 - 10:54 #14
fandt en anden måde at gøre det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. juli 2007 - 21:13 #15
ok Husk bare at lukke spm.
Avatar billede deltadk Nybegynder
30. juli 2007 - 07:37 #16
luk!