Avatar billede guldklumpen Nybegynder
18. maj 2007 - 12:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp i xml

Jeg har en xmlkode, som bruges i en flashfil.

Hvordan får jeg billderne hentet med asp i en db i stedet, således at det bestemmes via request.querystring, hvilke billeder der skal benyttes i min flashfil.

Håber jeg har forklaret mig så det kan forstås.

Min kode er som følger:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<Slides>
<slideNode
      jpegURL="../image/Photo9.jpg"
      headline="#"
    headlineURL="#"
      artikelTitel="#"
    artikelURL="#"
      sloganColor="000000"
      bgAlpha="70">Tekst/overskrift
</slideNode>

<slideNode
      jpegURL="../image/Photo5.jpg"
      headline="#"
    headlineURL="#"
      artikelTitel="#"
    artikelURL="#"
    sloganColor="000000"
    bgAlpha="70">Tekst/overskrift
</slideNode>

</Slides>
Avatar billede w13 Novice
18. maj 2007 - 12:10 #1
Jeg forstår det sådan, at du helt vil droppe XML'en, er det korrekt?

I så fald kan du i hvert fald overføre variabler til din flash-fil på følgende måde:
--------------------------------------
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain">
<param name="movie" value="flash.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#000000">
<param name="flashvars" value="image1=../image/Photo9.jpg&image2=../image/Photo5.jpg">
<embed src="flash.swf" quality="high" bgcolor="#000000" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="image1=../image/Photo9.jpg&image2=../image/Photo5.jpg">
</object>
--------------------------------------
Det vil sige, du skal bare ændre i flashvars, begge steder. Så kan de overførte strings hentes som normale variabler i flash'en. Håber du får det til at virke. :)
Avatar billede guldklumpen Nybegynder
18. maj 2007 - 12:22 #2
jeg vil ikke droppe filen, men laden den hente billederne fra en database f.eks

<%
    strSQL = "select * from xx where xx=xx"
    set RS = conn.execute( strSQL )

        do while not RS.eof
%>

<Slides>
<slideNode
      jpegURL="<%=rs("foto")%>"
      headline="#"
    headlineURL="#"
      artikelTitel="#"
    artikelURL="#"
      sloganColor="000000"
      bgAlpha="70">Tekst/overskrift
</slideNode>
</slides>

<%
    RS.movenext
        loop
%>

Det var mere i den stil jeg tænkte, men kan ikke rigtig få xml/asp til at virke
Avatar billede w13 Novice
18. maj 2007 - 12:34 #3
Ah, bare mig der ikke læser ordentligt.. Men beklager, intet kendskab til XML whatsoever :(
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 19:15 #4
Lukketid?
Avatar billede guldklumpen Nybegynder
16. november 2007 - 08:35 #5
Ja - det er vist på tide.

Havde glemt alt om det, da jeg ikke har kunne finde en løsning.