Avatar billede d3c Nybegynder
17. maj 2007 - 22:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vise nuværende script

Hej eksperter,

Er det muligt at lade en funktion i en class echo'e hvorfra den bliver kaldt? Lad os f.eks. antage, at jeg har følgende class:

class X {
function sayHello(){
echo "Hello";
}

Hvis jeg så gør sådan her, i index.php

$x = new X;
$x->sayHello();

Er det så muligt for sayHello-funktionen også at sige, at den bliver kaldt fra index.php? Og er det også muligt for den at sige, at den bliver kaldt fra en anden funktion, evt. i en anden class?

Mvh,
Christian
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. maj 2007 - 22:10 #1
Du kan prøve at kigge lidt her:
http://fi2.php.net/debug_backtrace

Det skulle være muligt at hive de informationer ud af det array du får fra debug_backtrace().
Avatar billede d3c Nybegynder
17. maj 2007 - 22:15 #2
hmortensen: Ja, det er netop til debugging/optimering af en database class, så det lyder godt :) Jeg prøver at kigge på det, og vender så tilbage. Skriv endelig, hvis I har andre forslag imens.
Avatar billede d3c Nybegynder
21. maj 2007 - 17:14 #3
hmortensen: Smid et svar, virker perfekt :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
23. maj 2007 - 19:48 #4
Kommer her :)