Avatar billede jesperwerge Nybegynder
17. maj 2007 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk hentning af QueryString værdier

Hej Eksperter,

jeg skal modtage nogle værdier via request.QueryString.

eksempel:
?type=breve&i1=Aftalekonto&s1=21&v1=000400318356&i2=Periode_Dato&s2=34&v2=28-06-6&v2_2=30-06-6&i3=Dok_type&s3=11&v3=B11
UR'en består her i dette eksempel af 10 felter, det er felterne i#, s#, v#, og v#_2 som er interessante. disse felter kan kommer max 15 gange, men man ved ikke pr request hvormange de vil komme, og nogle gange vil der kun være i#, s# og andre gange som vist her i eksemplet.

jeg skal bruge felterne til opbygning af en xml struktur, som er fast defineret: de 3-5 feltværdier skal

i1,s1,v1 - skal være første xml felts attributter
i2,s2,v2,v2_2 - skal være andet xml felts attributter
i3,s3,v3 - skal være tredje xml felts attributter

da jeg ikke ved hvormange forskellige felter der kan komme, ville jeg gerne dynamisk hente værdierne så man "let" kunne opbygge sine xml felter/atributter.

PT er jeg startet med at hente hele strengen og så splitte den pr. "&i" da det vil give mig et split pr. xml felt. men er så gået i stå her.

håber der er nogle af jer der har nogle ideer til hvordna dette kan bygges op.

på forhånd tak.

/werge
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. maj 2007 - 17:03 #1
Brug foreach http://authors.aspalliance.com/aspxtreme/sys/web/httprequestclassquerystring.aspx
og pil tallet ud af navnet, fx med regulære udtryk (eller lidt simplere hvis der kun er max eet ciffer)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. maj 2007 - 17:05 #2
foreach (string s in Request.QueryString.AllKeys)
        {
            //den enkelte key
            System.Diagnostics.Debug.WriteLine(s);

            System.Diagnostics.Debug.WriteLine(Request.QueryString[s]);
        }
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. maj 2007 - 17:05 #3
for langsom.
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
17. maj 2007 - 17:22 #4
Hej Begge,

ok så har jeg alle værdierne i eventuelt array eller lignende.

hvordan ville i sortere dem således at der alle 1'erne kom sammen og alle 2'erne?

/werge
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
18. maj 2007 - 12:02 #5
Hej igen,

løsningen blev:

foreach (string s in Request.QueryString.AllKeys)
{
  if (s.Contains("i"))
  {
    countI++;
  }

herefter loope igen med opbygning af xml struktur og diverse formateringer.

tak for hjælpen og hvis i vil smide et svar begge så fordeler jeg points.

/werge
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. maj 2007 - 21:23 #6
svar :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2007 - 21:50 #7
nej tak
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
19. maj 2007 - 09:36 #8
Tak for hjælpen til begge
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:04 #9
np :)