Avatar billede bombur Nybegynder
17. maj 2007 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsætte en ASPX side på en almindelig asp side

Hej

Jeg skal have indsat en aspx side på en helt almindelig asp side og har lidt problemer med det.
Det virker når jeg indsætter det i en IFrame på denne måde:

<iframe scrolling="no" frameborder="0" width="100%" height="2000" src="siden.aspx"></iframe>

Men som man nok kan se er jeg nødt til at sætte højden til kæmpe meget da Iframen ikke kan have en relativ højde i forhold til mit indhold. Så spørgsmålet er måske i virkelighed hvordan jeg får min Iframe til at tilpasse sin højde i forhold til indholdet!?
Iframen ligger nested i en tabel som igen ligger i en tabel. Tabellerne har ikke nogen specificeret højde.

Et andet problem med Iframen er så også at den jo kører med sin egen lille private url, så man ikke kan hotlinke til bestemte sider i mit aspx system.

Findes der virkelig ikke en mere fleksibel måde at include sine aspx filer på asp sider??

På forhånd tak
Rune
Avatar billede keysersoze Guru
17. maj 2007 - 17:24 #1
Hvis det kører på samme domæne kan du køre dette i din onload i din iframe;

parent.document.getElementById('diniframe').style.height = document.body.scrollHeight + 'px';

kører det ikke samme domæne kan du prøve med (dog IE only)

resizeTo(document.body.scrollWidth,document.body.scrollHeight);

Alternativt kan du måske bare bruge en ganske almindelig SSI (http://activedeveloper.dk/articles/category/9/) eller Server.Execute?
Avatar billede bombur Nybegynder
17. maj 2007 - 18:10 #2
Tak, det vil jeg lige forsøge når jeg får sat mig med det igen.
Avatar billede bombur Nybegynder
17. maj 2007 - 19:18 #3
Hmm, det var tæt på at dit første javascript virkede. Den kunne nu vise en skærmfuld oplysninger, men altså slet ikke det hele hvis det er en lang liste jeg skal vise. Nr. to er ikke en option, da det skal virke i alle browsere. De sidste to ser kun ud til at fungere med almindelige asp sider. :(
Avatar billede keysersoze Guru
17. maj 2007 - 19:38 #4
"med almindelige asp-sider" - både SSI og server.execute-delen?

tror ikke helt jeg forstår hvad går galt med første javascript?
Avatar billede bombur Nybegynder
31. maj 2007 - 14:30 #5
Ok, jeg har fået det til at virke :)
Point til dig
Avatar billede keysersoze Guru
31. maj 2007 - 21:16 #6
så lægger jeg da lige et svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. juli 2007 - 17:48 #7
lukketid?