Avatar billede adam0053 Nybegynder
17. maj 2007 - 14:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

X-Fi knaser i højttalerne?

jeg har et X-Fi lydkort (ikke det billigste) som jeg bruger sammen med nogle Creative 2.1 højtalere jeg har haft i et par år.

mit problem er så er nogle steder, under noget film og musik, frembringer højtalerne en knaselyd. jeg bruger ikke crystalizer.

nogen der ved hvorfor?
Avatar billede mwm77 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:20 #1
Hej.

Generalt vil jeg tro at der måske er en løs forbindelse i højtaleren et sted. Måske du kunne prøve med nogle andre højtalere, det vil være den nemmeste løsning på at finde fejlen. Check ledninger, enhederne, og check også indgangs portene til lydkortet, kan være en løs forbindelse der også. Håber det kan hjælpe lidt.

          Mvh..MWM
Avatar billede adam0053 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:33 #2
tja, intet bøvl med hovedtelefoner, men jeg prøvede at slå noget "smart volume management" til på lydkortet. det normaliserer vist lyden, og så knaser den ikke, men lydkvaliteten bliver lidt ringere, mon ikke bare jeg skal have nye højtalere?
Avatar billede mwm77 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:35 #3
Hmm...Ja det kan næsten lyde sådan...
Avatar billede adam0053 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:53 #4
kunne bare godt lige tænke mig en "second hand opinion" inden jeg investerer i noget, og det så stadig knaser...
Avatar billede mwm77 Nybegynder
17. maj 2007 - 16:58 #5
Ja det ville jo også være øv.... Har du ikke et sæt højtalere du kan teste med, eller låne hurtigt af en kammarat..

        Mvh
Avatar billede adam0053 Nybegynder
17. maj 2007 - 17:12 #6
hmmm... har nogle kæmpe 2xmursten størrelse PC højttalere jeg arvede, men kan selvfølgelig også prøve at sætte den til forstærkeren...
Avatar billede mwm77 Nybegynder
17. maj 2007 - 17:27 #7
Ja prøv det, kan ikke skade, så kan du da se om det holder op med knas
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2007 - 18:19 #8
hvis dine creative højtalere er af den type der har en ledning fra sub ud til en volume kontrol og så en ledning fra volume kontrollen til com, så prøv at fjerne volume kontrol delen helt og erstat den med et jack/jack stik direkte fra sub til com. Havde selv samme prob med creative højtalere og det løste problemet perfekt. Højtalerne er så skruet op på max og du skal regulere lyden på din com :)
Avatar billede adam0053 Nybegynder
18. maj 2007 - 16:12 #9
drgonzo, jo det kan jeg godt prøve, men jeg er nu glad for den volumekontrol...
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 16:38 #10
var jeg også men den fuckede det hele med en løs forbindelse. Har en logitechMXrevolution mus så har bare det ene scroll hjul som volume nu ;)
Avatar billede adam0053 Nybegynder
26. maj 2007 - 15:09 #11
ok, så har jeg løst problemet.

ved at skrue helt op for hardware volumknappen, og istedet bruge windows volumekontrol, forsvinder støjen. så kan jeg ligeså godt købe et ordentligt jack stick også.

det betyder at drgonzo skal have point, kan du lave et svar?
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. maj 2007 - 15:24 #12
det med volume kontrollen var nøjagtigt det samme mine gjorde og knasen bliver kun værre med tiden. Hvis du følger mit forslag med at fjerne volume knappen helt og bare kører ledning direkte fra sub og ind i com vil det forsvinde helt ;)
Avatar billede adam0053 Nybegynder
26. maj 2007 - 17:16 #13
har jeg også tænkt mig, skal bare ned forbi ledningspusheren

blev ikke igår, da jeg glemte det, og bliver ikke i dag da jeg fik lidt for meget at drikke i går