Avatar billede jaboj Nybegynder
01. juni 2001 - 18:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java Security Exception

Hej

Jeg sidder med en javaBrowser hvor jeg støder ind i følgende exception: sun.applet.AppletSecurityException
Kan nogen fortælle mig hvordan man kan undgå denne exception?

Venlig Hilsen
Jacob Boje
jaboj@wmdata.com
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juni 2001 - 18:24 #1
Ja ved at ændre i appletten og sætte en try / catch blok ind.
Avatar billede netsrac Praktikant
01. juni 2001 - 18:24 #2
F.eks.

try
{

}
catch (Exception e)
{

}
Avatar billede jaboj Nybegynder
01. juni 2001 - 18:31 #3
Ja jeg kan undgå fejlen med en try/catch men så udføres den ønskede funktionalitet vel ikke. SKal man i init() angive noget om security.

Exception: sun.applet.AppletSecurityException: checkpackageaccess
Avatar billede mpultz Nybegynder
01. juni 2001 - 18:50 #4
Hvorfor bliver din exception rejst? Prøver du at gøre fy fy ting med din applet, som f.eks. at læse en lokal fil?
Avatar billede agermose Nybegynder
01. juni 2001 - 18:51 #5
det nemmeste er nok at angive hvad du forsøger på når du får den exception. Der er jo en del du ikke må, når det køre i en browser, f.eks. tale med andre servere end den appletet kom fra, læse env. variable og læse lokale filer.
Umiddelbart er der ikke såmeget at gøre, i forhold til at skrive noget i f.eks. init(). Typisk skal du ud i noget object signing, eller plugin+policy filer
Avatar billede jaboj Nybegynder
01. juni 2001 - 19:06 #6
Jeg prøver skam ikke at ave fy fy ting - Jeg har en javaBrowse rsom er indkapslet i en JavaBean og sat ind i en Oracle form. Javabrowseren kan vise almindeligt html mv. Fejlen opstår når der vises en side med nogle felter og en submit knap (html post form).