Avatar billede netro Nybegynder
16. maj 2007 - 22:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Properties i server control

Hvordan er det muligt at få den lille browse-knap i VS frem ved en property i en custom server control?

Altså således at der kommer et vindue op med filer/mapper, hvor der kan vælges en sti.

Hvis I ikke ved, hvad jeg taler om, så prøv fx at se asp.net's Image-kontrol ud for ImageUrl i properties-boksen i VS.
Avatar billede neoman Novice
16. maj 2007 - 23:43 #1
Jeg har en side med upload af en fil vha FileUpload -controllen . Men du kunne vel snyde og lade være med at uploade den :) - hvis det er hvad du ønsker.

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        If Not Page.IsPostBack Then
            Master.PageTitle = "Upload users"
            Page.Title = Upload users"
        End If
        If IsPostBack Then
            Dim path As String = Server.MapPath("~/Uploads/")
            Dim fileOK As Boolean = False
            If FileUpload1.HasFile Then
                Dim fileExtension As String
                fileExtension = System.IO.Path. _
                    GetExtension(FileUpload1.FileName).ToLower()
                Dim allowedExtensions As String() = _
                    {".jpg", ".jpeg", ".png", ".xls"}
                For i As Integer = 0 To allowedExtensions.Length - 1
                    If fileExtension = allowedExtensions(i) Then
                        fileOK = True
                    End If
                Next
                If fileOK Then
                    Try
                        FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path & _
                            FileUpload1.FileName)
                        Label1.Text = "File uploaded!"
                    Catch ex As Exception
                        Label1.Text = "File could not be uploaded."
                    End Try
                Else
                    Label1.Text = "Cannot accept files of this type."
                End If
            readexcel()

        End If
    End Sub

og den kører ved at en almindelig knap (Upload) trigger postback på siden og så kører uploaden.
Avatar billede neoman Novice
16. maj 2007 - 23:47 #2
hrmpf -- jeg tror jeg har misforstået spørgsmåket, ved nærmere eftersyn. Har desværre ingen anelse.
Avatar billede netro Nybegynder
18. maj 2007 - 21:42 #3
Det har du desværre, ja. Men ellers tak.

Ingen der har prøvet det her??
Avatar billede netro Nybegynder
17. august 2007 - 12:08 #4
...