Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2007 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsamling af brugeroplysninger

Hey

Hvordan vil det være mest hensigtsmæssigt at indsamle informationer som browser, OS, ip osv fra sine besøgende?

Det skal smides i en database, så der senere kan laves statistik.

Jeg havde overvejet at benytte global.asax, men der kan jeg jo ikke requeste fra.

På forhpnd tak.
Avatar billede mrbonus Novice
16. maj 2007 - 13:56 #1
Jeg har lige 2 ideer i hovedet, den smartere kunne være at du lavede en klasse  der nedarvede fra System.Web.Page, og og i den kører du logningen, så skal du bare sørge for at alle sider nedarver fra denne klasse.

Du kan også lave en shared metode, som du kalder som det første i page load, fra alle sider.

når jeg siger alle sider, er det jo kun de sider, som brugerne kan tilgå direkte, de sider, som de skal være logget ind for at komme ind på, er det jo ikke nødvendigt at logge på, medmindre, du vil logge for hvert kald.

anden niftig ting, du kan teste på om sessionen er nyoprettet, ved en property på session, kan ikke lige huske navnet på den pt.
Avatar billede tomledk Nybegynder
16. maj 2007 - 14:21 #2
Du kan fint requeste i Global.asax. Du kan med fordel gøre det i Session_Start
der bliver kørt hver gang brugeren starter en ny browser olign.

public class Global : System.Web.HttpApplication
{
    protected void Session_Start(object sender, EventArgs e)
    {
        throw new System.Exception(Request.Browser.Browser.ToString());
    }
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2007 - 23:21 #3
Tak for svar. Sorry, har ikke lige haft mulighed for at melde tilbage før nu.

Tak for ideerne mrbonus. Vil lige prøve mig frem med noget af det.

tomledk
Først havde jeg forsøgt at requeste i Application_Start, og det virkede jo ikke :) ..Så fandt jeg ud af at man også kunne request fra "Application_BeginRequest".
Der opstod dog et problem med at informationen blev smidt i databasen 2 gange for hver nye besøgende.
Kan være det hjælper i Session.Start? prøver...
For øvrigt koder jeg vb :-)
Avatar billede radiohead Nybegynder
16. maj 2007 - 23:33 #4
Det virkede.

Er der for øvrigt et alternativ til Server.Variables("HTTP_REFERER") ?