Avatar billede flumse Nybegynder
15. maj 2007 - 22:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

bærbar til musikvideo og spil på f.eks gratisspil

Kan denne maskine honnorerer kravene til f.eks musik videoer på youtube og spil på gratis spil:::::: Det er jo grafikkortet vi er bekymret for. hvad siger eksperterne.?
Min datter vil købe bærbar, prisen er 6 af de lange
Acer:
Model: AS9411AWSMi
Skærm: 17" WXGA CrystalBrite
Processor: Centrino Duo T2050 1.6GHz
Grafikkort: 128MB shared
Hukommelse: 1024MB (2*512) DDR2
Hdd: 120GB 5400RPM
Optisk drev: DVD SuperMulti brænder
Kommunikation: Wireless network 802.11g, Gigabit Ethernet (RJ45) & 56K modem,
Webcam: 1.3MP Orbicam
Kortlæser: 5-in-1 card reader, supporting Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC), Memory Stick® (MS), Memory Stick PRO(tm) (MS PRO), xD-Picture Card(tm) (xD)
Avatar billede stoorm Nybegynder
15. maj 2007 - 23:04 #1
intet problem problemet kommer hvis de store 3d spil skal på banen (ikke online spil, spil man køber i butikkerne)
Avatar billede stoorm Nybegynder
15. maj 2007 - 23:11 #2
men jeg vil sige at hvis du smider 254 kr. mere kan du få en del mere som:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313078 super jeg har købt den selv samme for ca 14 dage siden køre som dem drøm :p
Avatar billede flumse Nybegynder
16. maj 2007 - 08:02 #3
hi! ok jeg kan godt se, at der er lidt maskine der. men hun (datteren) vil gerne have webcam i...Ved du om det er 2x 512 mb ram. jeg har hørt at det er fedt med 1x 1024 mht. udbygningsmuligheder
Avatar billede flumse Nybegynder
16. maj 2007 - 08:31 #4
Hvad siger du til denne her, måske lidt mindre , men også billigere. kan den ikke også klare kravene???
Acer: model Model AS9302AWSMI pris 5.400 kr.
17" WXGA+ CrystalBrite>> Turion MK38 2.2GHz>>NVIDIA® GeForce® Go 6100 128MB shared>>1024MB (2*512)MB DDR2>>120GB 5400RPM>>DVD SuperMulti brænder>> Trådløs forbindelse 802.11g>>5 in 1 kortlæser>> Sound Blaster Pro™ and MS Sound kompatible integreret lydkort>> 4 usb porte>> Tv out. 6 cell batteri.>>0.3MP Orbicam.>> Bluetooth.>> Vista Home Premium>> Norton antivirus>> Vægt: 3,68 kg.
Avatar billede stoorm Nybegynder
16. maj 2007 - 18:00 #5
hov helt sikkert men hvis det er du falder over en så skal grafikkortet helst ikke være delt med rammene men til de små ting din datter vil bruge den til er der intet broblem

er det fordi du gerne vil have 17" skærm du har valgt den du ved godt at 17" er MEGET stort når det er en bærbar og det kan også godt være lidt svært at inde en god taske til den. et andet problem er hvis man vil side med den på låret kan den godt være meget stor fordi man her skærmen tæt på hoved. men den er fin nok.
Avatar billede flumse Nybegynder
16. maj 2007 - 23:05 #6
okay do,, så 15 tommer er bedre på låret. jamen det har vi slet ikke tænkt på..og det sdkal da også overvejes for hun taler om, at det bliver fedt at kunne sidde i sengen med den....
nå men hun er nu faldet for en vi kan få til 8000, og hun vil godt bruge lidt flere af pengene. hvad siger du til denne. især rammene er de okay. Er de delt når der står 64 didikeret og 320 mb. kan du forklare det. her kommer den:
Toshiba Bærbar PC - Satellite A200-1CZ
Intel® Core 2 Duo processor T5500 (2 MB Cache, 1.66 GHz, 667 MHz FSB)
15.4" Toshiba TruBrite® WXGA TFT display, resolution 1,280 x 800
200 GB (4,200 rpm), Serial ATA
2 GB (1024+1024 MB), max exp 4GB technology: DDR2 533MHz
DVD Super Multi (+/-R Double Layer) drive
Wireless LAN (802.11a/b/g)
1,3 Megapixel WebCam indbygget
5-in-1 Bridge Media slot
nVIDIA 7300 320MB turbocache (64MB dedicated)
4 x USB 2.0
i.LINK® (IEEE1394)
Microsoft® Windows® Vista Premium
2-year international warranty
Avatar billede stoorm Nybegynder
17. maj 2007 - 10:49 #7
det gode eller det dårlige først? ok vi tager det gode core 2 due, 2 gb ram, vista, 15,4" skærm

og nu det dårlige:

der er ik så meget der næsten intet jov måske grafikkorter har "kun" 64 mb ram den ikke deler.

men med den kan du trække selv de nyeste spil :p
Avatar billede flumse Nybegynder
17. maj 2007 - 11:13 #8
Jeg forstår ikke helt det med grafik kortet, 64 ram er jo ikke meget. låner den så af de 2gb ram. og kan så bkome op på 320 mb ram eller hvad . du siger jo at den kan køre rimelige  krævende spil ik´
Avatar billede stoorm Nybegynder
17. maj 2007 - 11:20 #9
den har 64 mb ram indbygget (de andre computere du fande havde 0 mb) og så hvis det ikke er nok kan den låne op til 320mb mere af rammene
Avatar billede flumse Nybegynder
17. maj 2007 - 12:10 #10
ok tak for det,, nu venter vilige på næste uges bilka katalog og hvis ikke der er noget, endnu bedre og billigere. Så slår vi til på toshibaén tror jeg. tak for hjælpen. Er det ok jeg lader denne tråd stå åben indtil vi har handlet, måske får vi brug for mere vejledning. og så kan du jo lige ligge et svar også..
Avatar billede flumse Nybegynder
17. maj 2007 - 22:49 #11
hov jeg skal lige høre.
kan vi tilslutte eksterne højtalere til denne model og vil min datter så kunne spille sine cder på den.og hvad betyder:
DVD Super Multi (+/-R Double Layer) drive. kan man brænde og hvad er double layer?
Avatar billede stoorm Nybegynder
17. maj 2007 - 23:02 #12
double layer er nogle cdér hvor der er "ting" på bægge sider, super multi betyder at den både kan afspille + og - cder. jeg er 100% sikker på at hun kan sætte højtalere til det er ikke noget problem
Avatar billede flumse Nybegynder
18. maj 2007 - 13:09 #13
det er sjovt med viden, mere viden og der rejser sig hele tiden nye spørgsmål, hvad er + og - cder.
det er ok hvis du ikke gider at blive ved med at svare.
Avatar billede flumse Nybegynder
18. maj 2007 - 17:50 #14
okay bilkas tilbud lyder sådan her og er 1000 kr billigere..hvad siger du til den. Er det et selvstændigt grafikkort?? er den ikke fin til prisen og når man tænker på kravene. hvad med spil...kan den det?
HP Pavilion Turion
64 X2 1,6 GHz
Model dv6359. AMD Turion 64 X2 TL-52 (1,6 GHz) Dual Core,
2048 MB DDR2 RAM, 160 GB SATA harddisk, op til 256 MB
GeForce Go 7200 Turbocache grafik (delt) m/TV-Out, DVD+/-
RW brænder Dual Layer med LightScribe, 15,4" WXGA High
Definition BrightView TFT, indbygget 1,3 MP webcam, trådløst
netværk 802.11a/b/g, 10/100 LAN, 56K modem, 5-i-1
kortlæser, fjernbetjening, 3 x USB 2.0, 1 x FireWire, Windows
Vista Home Premium, Works 8, Norton Internet Security 2007
med 60 dages opdatering.
Avatar billede stoorm Nybegynder
18. maj 2007 - 18:51 #15
spg 1 hvis man vil brænde cdér så findes der to forskelige slags + og -.

spg 2 grafikkorter er ikke selvstændigt men det kan godt gå fordi computeren har 2048 mb ram og der sker ikke noget ved at den "låner" 256 mb af dem :p men den er fin nok til spil.

jeg fandt en anden computer til dig tidligere (den har jeg selv) og der har jeg idag fået battlefield 2142 (et af de mest krævende spil på markedet) og der er ikke det mindeste problem.
Avatar billede stoorm Nybegynder
18. maj 2007 - 18:58 #16
jeg skal lige tilføje en funktion til den computer jeg snakkede om.

jeg regner med at din datter er et stykke oppe i alderen (folkeskole eller sådan noget måske gym)der bruger man jo computeren meget til at skrive på og problemet med bærbare når man skriver er at man kan nemt komme til at ramme touchpaden (musen på en bærbar) og så hopper markøren op et sted på arket og så skriver man der, hvis du forstår hvad jeg mener. men den her har en god funktion, lige over touchpaden sidder den en knap trykker man på den er touchpaden slået fra
Avatar billede flumse Nybegynder
18. maj 2007 - 23:14 #17
right tak igen,, mener du så faktisk, at den du omtaler "Fujitsu Siemens AMILO Pi 1536" er et bedre køb end den i bilka??? 1000 kr spørgsmålet ;-) he he
den funktion du omtaler ved du hvad den heddermm måske man kan undersøge om den også er på hp´en fra bilks..det lyder smart at slå touchpaden fra.
Når vi engang er færdige så fortæl lige hvordan jeg sætter pointen op og gir karma til dig.... du har sgu hjulpet en hel del  dejligt.....
Avatar billede stoorm Nybegynder
20. maj 2007 - 11:43 #18
jeg måtte jo lige hive bilka bladet fram og så blev jeg lidt i tvivl er det den hp der kan dreje skærmen og har tuchscreen (hvis det er den syntes jeg ikke du skal købe den) eller er det en neden under?

det med at slå tuchpaden fra kan ingen af de hpér der er i bladet :(

den i bilka koster jo 1000 mere og så har den "kun" 1024 mb mere ram og har et delt grafikkort.

håber det var svar nok
Avatar billede stoorm Nybegynder
27. maj 2007 - 23:59 #19
jeg smider lige et svar :P
Avatar billede flumse Nybegynder
06. juni 2007 - 09:29 #20
Hej igen og undskyld den lange ventetid.
Vi købte den hp i bilka,, den kører rigtig godt. og den har faktisk lås af touchpad.
Du skal have mange tak for hjælpen, du holdt ved i lang tid og kom med mange gode råd
mvh Flumse
Avatar billede stoorm Nybegynder
07. juni 2007 - 23:44 #21
så lidt HP er også et godt mærke :P