Avatar billede djtj Novice
15. maj 2007 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kopiering af filer til default user

Hey

Jeg har et problem med fil-kopiering i et VBS script. Jeg skal have kopieret nogle filer fra et fil-share til "C:\documents and settings\default users\application data"

Jeg har lavet nedenstående som ikke virker når jeg vil placere i application data:

Call Zupcopy

Sub ZUPcopy

Dim oFSO
    Set oFSO = wscript.Createobject ("Scripting.FileSystemobject")

oFSO.CopyFile "\\Filenmail\Temp\Zup\403test.zup", "C:\Documents and Settings\Default User\Application Data", true

End Sub

Jeg får følgende fejl:
Tilladelse nægtet
800A0046

Jeg kan godt kopiere filerne manuelt i stifinder...

Det er sikkert et rettighedsproblem, men det er ikke muligt at ændre rettigheder på "default users".

Kan man gøre noget så scriptet kører med flere rettigheder. Skal lige sige at VBS-scriptet skal afvikles som et startup script igennem AD.
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. maj 2007 - 10:13 #1
Hey !
Du mangler et "\" i copy-linien :o)

Call Zupcopy

Sub ZUPcopy

Dim oFSO
    Set oFSO = wscript.Createobject ("Scripting.FileSystemobject")

oFSO.CopyFile "\\Filenmail\Temp\Zup\403test.zup", "C:\Documents and Settings\Default User\Application Data\", true

End Sub

/Killer
Avatar billede djtj Novice
16. maj 2007 - 18:11 #2
Hey Killer...

Du havde så evigt ret... pinligt jeg ikke selv kunne finde det.

Men 100 tak...

-Thomas
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. maj 2007 - 18:49 #3
Hehe .. Kender det godt selv :o)

/killer