Avatar billede sanne Nybegynder
15. maj 2007 - 15:46 Der er 4 kommentarer

komma og punktum i tal der indgår i en sql-sætning

jeg får et tal fra et input-felt. Dette tal skal indgå i en sql-sætning.
Problemmet er at hvis der skrives f.eks. 200.000,00 så vil min sql-sætning ikke æde det.

Der benyttes komma i de tal der står i sql-databasen.

Hvad gør jeg?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. maj 2007 - 15:53 #1
tal = replace(request.form("talfeltnavn"),".","")

fjerner punktummet, hvis det stadig giver fejl, kan du erstatte dit komma med et punktum

tal = replace(tal ,",",".")
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. maj 2007 - 15:54 #2
så ender du med at have 200000.00
Avatar billede sanne Nybegynder
15. maj 2007 - 16:07 #3
Men det løser ikke problemet når tallene i databasen står som f.eks 10000,50

Hvis jeg så erstatter mit indput som du foreslår, så får jeg hvis jeg indtaster tallet 10000,00 -> 100000.00. Og så kan jeg jo ikke sammenligne de to tal
Avatar billede sanne Nybegynder
15. maj 2007 - 16:46 #4
Nu prøver jeg alligevel dit lille trick, og det kan godt være at det er mig der er dum, men jeg bevytter JScript og replacen foregår i en funktion og når jeg laver det lille nummer kommer der en fejlmeddelelse:

Microsoft JScript runtime error '800a138f'

Object expected