Avatar billede gigaload Nybegynder
15. maj 2007 - 14:05 Der er 6 kommentarer

spørgsmål om Array

jeg skal læse en fil ind, som består af en masse tal, med "," imellem dem i filen.

fx: 3,4,9,100,13,42,2,88

de tal skal jeg have ind i et array.

int[] oldgraph = {};

men når man laver en readline på en fil, så er det jo en string som man får, med al den data der er i den linie.

det jeg så vil høre om, er om det er muligt at tage hele den string (lad os kalde den p), og lave noget som ligner:

String p = 3,4,9,100,13,42,2,88;

int[] oldgraph = {p};

eller skal man løbe den igennem, og splitte den hver gang man støder på et "," og så adde dem?
Avatar billede thums Praktikant
15. maj 2007 - 15:06 #1
Du kan bruge p.split(",") som så giver dig et String [] tilbage som du så blot kan caste til int.

Det burde give tricket
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2007 - 17:20 #2
.split er helt fint

men jeg vil varmt anbefale Integer.parseInt fremfor (int)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. maj 2007 - 17:21 #3
PS: Fra Java 1.5 er der en Scanner klasse som ogsaa er en mulighed.
Avatar billede thums Praktikant
21. maj 2007 - 08:47 #4
Det er jo så en smags-sag hvordan det burde foretages.. men jow... jeg ville da også foretrække den måde... men lod det være op til spørger og hans niveau indenfor progammering at vælge en af de 2 :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2007 - 02:32 #5
det er ikke en smags sag - castet vil give en exception mens Integer.parseInt
virker
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:07 #6
??