Avatar billede bigbird Nybegynder
15. maj 2007 - 10:19 Der er 4 kommentarer

Trække 2 datatables fra hinanden

Hejsa

Jeg har 1 datatable som indeholder en lang liste af datetimes

Uddrag fra den:
TID

Som man kan se så mangler der disse 2 datetimes...

Min plan var så at lave endnu et datatabel med datetimes, men som indeholde HELE tidsrummet... Ved så at trække denne datatable fra den anden ville jeg stå tilbage med de 2 datetimes som mangler.

Hvordan gøres det ?
-------------------------------------------

Tidspunkterne er ALTID hvert 5 minut og afrundet, og kommer fra en SQL datadata. Men det er ikke relevant, blot til nysgerrige :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. maj 2007 - 10:22 #1
I stedet for at lave endnu en datatable, kan du så ikke blot lave en for løkke der springer 5 af gangen, og så bruge datetime.AddMinutes(), og så kontrollere om det er i listen, hvis ikke prop det i en ny liste.
Avatar billede bigbird Nybegynder
15. maj 2007 - 10:24 #2
Tabelen kan indeholde 5000+ datetimes. Men typisk omkring 1200
Avatar billede bigbird Nybegynder
15. maj 2007 - 10:25 #3
-> hmortensen
Hmm... Lyder ikke helt dumt. Det prøver jeg lige.
Avatar billede hjohns Nybegynder
05. juni 2007 - 14:51 #4
Hvis du vælger den første løsning med at lave to tabeller hvor tabel2 er den der indeholder dem alle kan du derefter bage bruge flg. sql sætning: select * from table2 where tid not in (select tid from tabel1)

Man kunne også pakke det ind i en Store Procedure hvor man lavet en temp tabel med alle entries som så automatisk blev slettet når man havde kaldt sin SP