Avatar billede balk Nybegynder
15. maj 2007 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Autosvar msg bokse i Excel fra Access

Jeg er temlig ny til VBA, men har benyttet Access et stykke tid. Her er mit problem:
Jeg har en Access database som importerer data fra Excel. Selve Excel arket henter data fra en anden Oracle database og har brug for at køre en opdaterings makro for at hente ny data på daglig basis. Jeg åbner og kører disse makro'er fra min Access database, men har problemer når Excel spørger om bekræftelse. Eksempelvis ved åbning af arket vil Excel gerne have bekræftet om kæder skal opdateres. Er det muligt at indskrive i sin VBA kode hvad der automatisk skal svares?

Ydremere, når jeg gemmer og lukker arket spørger den om jeg vil overskrive tidligere version. Det er nok fordi jeg bruger en kode som åbner et en ny Excel app, er det muligt enten ikke at åbne en ny app, eller igen på få koden til at svare på Excels spørgsmåls boks.

Håber det giver mening, her er koden jeg har brugt indtil nu:

Public Sub NAVN()

'declare variables
Dim xlApp As Excel.Application
Dim xlBook As Excel.Workbook

'excel application stuff
Set xlApp = New Excel.Application
xlApp.Visible = True
Set xlBook = xlApp.Workbooks.Open("StiOgFilnavn.xls")

'run the macro
xlApp.Run "MakroNavn"

'save file
xlBook.Save

'done
xlApp.Quit
Set xlBook = Nothing
Set xlApp = Nothing

Håber en kan hjælpe.
Avatar billede mugs Novice
15. maj 2007 - 11:17 #1
Jeg bruger denne til at åbne en bestemt Excel fil:

Private Sub Kommandoknap10_Click()
Dim xls As New Excel.Application
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="C:\Documents and Settings\MUGS\Skrivebord\Min mappe\Mappe1"
End Sub

M.h.t. Opdatering af kæder er jeg svar skyldig.
Avatar billede balk Nybegynder
15. maj 2007 - 11:25 #2
Din kode ser ud til at åbne en ny Excel-applikation, hvilket giver problemer når du skal gemme og lukke arket fra Access. Hvis du forsøger at gemme via:
xlBook.Save
xlApp.Quit
så vil excel spørge om du vil overskrive eksisterende fil, og det er det jeg vil udenom, jeg vil gerne undgå at få nogle spørgebokse der skal svares på.
Jeg vil gerne kunne execute det hele via makroer fra Access og helt undgå msg bokse og Excel krumspring. Det kan være at jeg ikke helt kan undgå det, men det er målet at kunne importere data til Access, lukke de benyttede Excel ark, og derfra åbne andre Excelark, køre nogle opdaterings makroer og derefter gemme og lukke resterende Excelark. Alt dette udelukkende via knapper fra Access.
Avatar billede fdata Forsker
15. maj 2007 - 22:01 #3
Prøv med en
  xlApp.Application.DisplayAlerts = False
inden du gemmer
Avatar billede balk Nybegynder
06. februar 2008 - 12:21 #4
lukket uden svar
Avatar billede terry Ekspert
06. februar 2008 - 13:12 #5
and if you accept you get your points back too :o)