Avatar billede htx98i17 Professor
15. maj 2007 - 09:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IF i select

Jeg har følgende:

IF(tk.firma IS NOT NULL,tk.firma,CONCAT(tk.fornavn,' ',tk.efternavn)) AS kunden,

Er det helt forkert? Både firma,fornavn og efternavn har en værdi, men fornavn og efternavn vises ikke ved poster hvor firmanavn ikke er indtastet.

Hvis jeg bytter om:
IF(tk.fornavn IS NOT NULL,CONCAT(tk.fornavn,' ',tk.efternavn),tk.firma) AS kunden,

Så vises fornavn og efternavn... men ikke firma hvis fornavn og efternavn ikke er indtastet.

Så det er nok mig der ikke helt har forstået syntaxen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. maj 2007 - 10:27 #1
Er du sikker på at de poster hvor der ikke er indtastet noget, rent faktisk indeholder NULL i de felter? NULL er nemlig ikke det samme som en tom streng.

Hvis det er en tom streng, skal du bruge != '' i stedet for IS NOT NULL.
Avatar billede htx98i17 Professor
15. maj 2007 - 10:43 #2
lig et svar :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. maj 2007 - 10:44 #3
Værsgo :)
Avatar billede htx98i17 Professor
15. maj 2007 - 10:45 #4
tak for deltagelsen