Avatar billede larsomania Nybegynder
14. maj 2007 - 21:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nyt SBS 2003 domæne - programmer vil ikke starte

Hej,

Jeg har er rigtig mærkeligt problem som jeg håber nogen måske kan hjælpe mig videre med. Jeg har installeret en MS SBS 2003 med Exchange 2003, der samtidig skal være domain controller på vores netværk. Den erstattede en MS Windows NT Server ligeledes i SBS udgaven.

SBS2003 fik et nyt domænenavn, alle klienter et migreret dertil og alt kører som det skal - med en enkelt undtagelse:

Jeg har en Windows Server 2000 maskiner der kører et ordresystem for os. Selve systemet er properitært og baseret på en Advantage Database server (ADS) som database. Selve ADS service kører som en localuser på MS2000 maskinen og starter uden problemer.

Klienterne kan forbinde sig til serveren uden problemer. Selve klient applikationen (altså EXE filen) befinder sig på MS2000 maskinen og startes direkte derfra.

Problemet er på serveren! Hvis man forsøger at starte enten klient applikationen eller øvrigt serviceprogrammer der hører til ordresystemet på serveren unloader de med det samme, uden fejl eller andet. Med andre ord - programmet der fint startes fra en Windows XP Workstation via et netværksdrev kan ikke køre fra selvsamme netværksdrev på serveren der har netværkstdrevet.

Det virkede fint før det nye domæne.

Jeg har checket rettigheder mm på databasefiler og programfiler og de står lige nu med "full access" til "everyone". Der er logget på serveren med en bruger med Domain Admin rettigheder.

Stadig sker det samme... Programmet kan ikke starte. Man kan kortvarigt se det i task listen hvorefter det lukker igen uden fejl eller andet.

Hvad i alverden kan det være? Gode forslag meget velkomne.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. maj 2007 - 06:32 #1
Lyder som en windows firewall ting. Prøvet at deaktivere den på serveren?
Avatar billede larsomania Nybegynder
21. maj 2007 - 08:26 #2
Jeg fandt årsagen sidste fredag! Det var på grund af regional settings, der gjorde at de shortcuts der var til at starte programmerne med ikke fungerede korrekt.

Meget underlig problemstilling - men skiftede til danske regional settings og så fungerede det igen.
Avatar billede larsomania Nybegynder
21. maj 2007 - 08:26 #3
Svar