Avatar billede strangeaway Nybegynder
14. maj 2007 - 19:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

FTP - deling af (lovlige) filer

En kammerat og jeg skal sidde i hver sin ende af landet og arbejde på en række fælles projekter, og i den forbindelse har vi en lang række fælles filer vi skal dele.

Hvordan gør vi det nemmest?

Der er ingen af os, der har en server eller andet, men det burde vel kunne virke ved hjælp af ftp-software? Jeg har fundet Captain FTP som flere steder bliver rost, men vi kan ikke få det til at virke og får alle mulige beskeder om lukkede porte osv.

Vi er begge totalt nybegynder på det her område, så det vi er på jagt efter er en eller anden "quick-guide-for-dummies"!

Vi arbejder i øvrigt begge på Mac.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede strangeaway Nybegynder
14. maj 2007 - 20:06 #2
Google er min ven, men det drejer sig om større filer vi skal dele ... flash-animationer, video-klip vi begge skal kunne redigere i, og ligeledes lyd, så jeg tror ikke Google er den rette løsning.

Men tak for tippet, kendte det ikke!
Avatar billede egonspock Seniormester
14. maj 2007 - 21:05 #3
Jeg kan anbefale pureFTPd, som jeg har sat op et par gange med stor succes. http://jeanmatthieu.free.fr/pureftpd/ Den er gratis og der kan man lave en fælles mappe, som er det eneste man så kan tilgå udefra. Men det kræver at man har styr på sine porte og ved hvordan man laver port-forwarding på sin router.
Alternativt kan man bruge f. eks. Amazons S3-service, der nemt kan klare jeres behov: http://www.amazon.com/gp/browse.html?node=16427261
Avatar billede egonspock Seniormester
14. maj 2007 - 21:08 #4
http://people.no-distance.net/ol/software/s3/ kan bruges til at tilgå den.
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2007 - 03:06 #5
I kunne også evt bare betale for lidt fælles online lager kapacitet som xdrive eller ligenede. Så har i et drev på nettet hvor i bare kan ligge alle jeres ting.

http://www.xdrive.com/ tror endda du kan få 5gb plads gratis så kan du jo prøve tjenesten. Så skal du ikke oprette en FTP eller port forwarde eller noget andet :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2007 - 03:07 #6
ligenede = lignende
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2007 - 03:08 #7
50 gig for 10$ pr måned
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. august 2007 - 12:32 #8
hvilken løsning blev det så, og hvordan kører det?