Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. maj 2007 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytning af database-dump fra en server til en anden

Hej experter.

Det drejer sig om databasen til et stort PHPBB2-Plus forum som skal flyttes til nye servere.

Men når jeg flytter en kopi (via export-funktionen i PhpMyAdmin) over på den nye server, får jeg et meget underligt resultat; Dumpet på den nye server bliver "klippet" - forstået på den måde at den udelader 3/4-dele af ALLE trådes indhold på forummet.

Jeg har tjekket dumpet via notepad - og kan se at dumpet er 100% som den skal være INDEN den bliver lagt på den nye MySQL-database via IMPORT-funktionen. Men uanset hvad jeg prøver får jeg denne her "klipning" af alle indlæg!

Min gamle webhost kører MySQL 4.0.21 mod 5.0.18 på den nye. Er det derfor at jeg ikke kan importere et database dump uden problemer eller hvad skyldes fejlen?

Og har I en evt. løsning til hvordan jeg importerer et 100% fejlfrit dump på den nye MySQL?

På forhånd tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 19:40 #1
phpmyadmin er underlagt almindelig timeout for php-sider, og egner sig ganske enkelt ikke til store ting. Man skal ikke køre med store databaser på servere, der alene tilbyder phpmyadmin-adgang - så enkelt er det ;)

Om det så er det, der er fejlen i dette tilfælde kan jeg ikke sige. Men du kan:

1) Klippe dumpet op i flere, små bidder
2) Finde en mysql-gui-program, der kan tilgå databasen via et særligt php-script (mysqlfront kan vis ikke fås mere...)

Hvis du har særlige muligheder

3) Køre mysql via en ssh-forbindelse (vil nok kræve en slags Unix/Linux)
4) Tilgå databasen via port 3306
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. maj 2007 - 19:54 #2
1) Ja, jeg glemte selvfølgelig lige at fortælle, at det med at dele det op i små bider, har jeg prøvet. Jeg har prøvet med gzipped-arkiv, uden kompression, at dele dem op i mindre bider og filer på mellem 100kb og 1mb og lige vidt hjælper det.

2) har jeg endnu ikke prøvet da jeg ikke har kunne finde et script til dette formål.

3) Ingen linux - sidder på en Windows XP og har desværre ingen erfaring med shell-commands i MySQL.

4) Jeg TROR ikke jeg har mulighed for det - men ved det ikke. Mit såkaldte "kontrolpanel" for databasen er bygget på Plesk og laver et login med en 128bit SSL-forbindelse. For at tilgå MySQL-databasen via PHPMyAdmin skal jeg altså igennem kontrolpanelet for at komme videre...

*SUK*
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. maj 2007 - 19:57 #3
Jeg har nu via min webhosting (domaindirect.dk) set at de skriver følgende

"Det er desværre ikke muligt at få remote adgang til din MySQL database (måske bliver det muligt senere), men du kan anvende phpMyAdmin via kontrolpanelet til administration af din database."

Er der så anden udvej?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 20:19 #4
Hvis du heller ikke kan for små bidder, så er det nok ikke en timeout. Kan du finde ca. hvor det går galt i sql-koden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 20:21 #5
http://www.webyog.com/en/  webyog kan 2) så vidt jeg husker. Måske i betalingsudgaven (ku' i hvert fald for 2 år siden)
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. maj 2007 - 21:12 #6
Jeg kan udføre en komplet import af dumpet men når jeg tilgår forummet via web kan jeg konstatere at der bliver skåret 3/4 af alt væk.

Jeg undrer mig virkelig over hvorfor det sker - og hvad grunden er. Jeg har ikke konstateret fejl på nogen af importene. Hverken når de blev opdelt eller importeret som en samlet fil...

Meget mærkeligt!
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
14. maj 2007 - 21:54 #7
Prøv med dette lille gratis program http://www.heidisql.com/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2007 - 21:57 #8
Tjek antallet af rækker i alle tabeller.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. maj 2007 - 22:53 #9
Freak_dk - desværre har jeg ikke mulighed for at benytte den.. Jeg får MySQL Error "Cant connect to MySQL Server on xxxxx.dk (10060)" Så desværre

Mht. rækker - jeg har tjekket og de stemmer overens med antallet af rækker i tabeller på den gamle mysql.

jeg opgiver, så må jeg sq sætte et nyt forum op når jeg engang får omkring 60 timers fri tid til det. :(

Ellers tak for forslag og links
Avatar billede zerocrash Nybegynder
17. maj 2007 - 20:49 #10
Jeg lukker...