Avatar billede andreas Nybegynder
14. maj 2007 - 17:15 Der er 1 løsning

Deserialize fra en fil

Jeg har en klasse hvor i jeg har en metode som Serialize'er hele klassen, altså "this", til en fil og gemmer. Som kan ses i koden her:

private static String statestikDB = "statestikDB.dat";

public void saveStatestik() throws IOException
{
    // Serialize to a file
    ObjectOutput out;

    out = new ObjectOutputStream(new FileOutputStream(statestikDB));
    out.writeObject(this);

    out.flush();
    out.close();
}

Men nu er det sådan, at jeg gerne vil have, at når man opretter en ny instans af klassen, så skal den tage indholdet fra den serialiseret fil og sætte "selv selv" lig med det der ligger i filen. Jeg har prøvet dette, men kan ikke lige greje den:

public Statestik() throws FileNotFoundException, IOException
{
    // Deserialize from a file
    File file;
    ObjectInputStream in;

    file = new File(statestikDB);

    if (file.exists())
    {
        in = new ObjectInputStream(new FileInputStream(file));

        // Deserialize the object
        this = in.readObject();

        in.close();
    }
Avatar billede andreas Nybegynder
09. januar 2008 - 20:08 #1
lukker