Avatar billede kynaite Nybegynder
13. maj 2007 - 18:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtræk på flere værdier i samme felt

Hej Eksperter,

Jeg har et felt som indeholder flere værdier, fx:
1|34|12|11|34, dvs. | bruges som separater.

Hvordan laver jeg et SQL udtræk så jeg kan arbejde med dem enkeltvis?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2007 - 19:27 #1
bare hent feltet ud i SQL og så lad din applikations kode splitte feltet op

eller bedre redesign databasen
Avatar billede 0xffff Nybegynder
16. maj 2007 - 19:25 #2
Du kan eventuelt bruge SUBSTRING_INDEX(). Med den kode jeg har skrevet nedenunder kan du hente værdien indtil første pipe. Så kan du jo gentage indtil du har det antal pipes du skal bruge.

SELECT SUBSTRING_INDEX(feltnavn, '|', 1);

Eventuelt kan du lave det i en stored procedure og så bare lave en løkke der tæller igennem.

Jeg vil dog være enig med arne_v i, at du nok godt kunne tåle en database normalisering med det problem du står med.
Avatar billede kynaite Nybegynder
16. maj 2007 - 19:48 #3
arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2007 - 02:56 #4
øh