Avatar billede moore Nybegynder
13. maj 2007 - 15:42 Der er 1 kommentar

dato i access

Hej

Har lavet en kode i asp, hvor jeg blot indtaster nogle data fra en person.
Det jeg ikke helt selv kan finde ud af, er følgende ..

Hvordan laver man det sådan, at når man i HTML koden skal skrive datoen, at der allerede står følgende xx-xx-xxxx .. det som jeg tænker på, er stregerne mellem datoen.

Derudover kan jeg ikke få access til at gøre sådan, at jeg blot, i HTML skal skrive xx-xx-xx.. så tilføjer den selv f.eks. 1977, hvis jeg blot taster 77 i de 2 sidste felter..

Håber i forstår mine spørgsmål :)

Min kode ser sådan her ud..

<% session.LCID = 1030 %>
<html>
<head>
<title>Open By Night</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<table width="100%" align="center" border="1" >
            <tr>
                <td>        <p align=center><b> Indtast oplysninger her!</b>

<form method="POST" action="update.asp">

<table width="50%" align="center" border="1" >

    <tr>
        <td p align="center">

<b>Navn:</b> <br>
<input type="text" name="Navn" size="30"><br>
<br>

<b>Email:</b><br>
<input type="text" name="Email" size="30"><br>
<br>

<b>Fødselsdag:</b><br>
<input type="text" name="Fdag" size="30"><br>
<br>

<b>Gavekort nr.:</b><br>
<input type="text" name="Gavekortnr" size="30"><br>
<br>

<b>Gavekort ID:</b><br>
<input type="text" name="GavekortID" size="30"><br>
<br>

<input type="submit" value="Tilføj til Kunde-databasen"><br>

</tr>
</td>
<table>

</p>

<table align="center">

      <%

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--oprette recordset
objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("kunder.mdb")
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--Åbne recordset
set oRS = objConn.Execute("SELECT * FROM Tabel1")

'--Udskriv poster

'udskriv header(feltnavn)
response.write "<p >"
    Response.Write "<tr bgColor=#CDC9C9>"

        For i = 0 to oRS.Fields.Count - 1

            Response.Write "<td><font face=arial size=1><b>" & oRS.fields.item(i).name & "</b></font></td>"

        Next
response.write "</p>"
    Response.Write "</tr>"

    'udskriv krop (feltpost)

    j=0

    Do While Not oRS.EOF

    j=j+1

        if(j mod 2)=0 then

        Response.Write "<tr bgColor=#F8F8FF>"
            else Response.Write "<tr bgColor=#847287>"

        End if

response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("ID") & "</font></td>"
            response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("Navn") & "</font></td>"
        response.write "<td><font face=arial size=2>" & oRS("Fdag") & "</b></font></td>"
            response.write "<td><font face=arial size=2>" & oRS("Email") & "</b></font></td>"

        response.write "<td><font face=arial size=2>" & oRS("Gavekortnr") & "</b></font></td>"
            response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("GavekortID") & "</font></td>"

            response.write "<td><a href=sletpost.asp?ID=" & oRs("ID") & ">Slet</a></td>"

        oRS.MoveNext

    Loop

oRS.Close
Set oRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

</table>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2007 - 13:29 #1
hmm.. jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål men jeg prøver alligevel...

<%
session.LCID = 1030
funtion korrektdato(streng)
if isdate(streng) then
dag = day(streng)
if dag<10 then
dag = "0" & dag
end if
maaned = month(streng)
if maaned<10 then
maaned = "0" & maaned
end if
aar = right(year(streng),2)
korrektdato = dag & "-" & maaned & "-" & aar
end if
end function
%>
<html>
<head>
<title>Open By Night</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<table width="100%" align="center" border="1" >
            <tr>
                <td>        <p align=center><b> Indtast oplysninger her!</b>

<form method="POST" action="update.asp">

<table width="50%" align="center" border="1" >

    <tr>
        <td p align="center">

<b>Navn:</b> <br>
<input type="text" name="Navn" size="30"><br>
<br>

<b>Email:</b><br>
<input type="text" name="Email" size="30"><br>
<br>

<b>Fødselsdag:</b><br>
<input type="text" name="Fdag" value="<%=korrektdato(date())%>" size="30"><br>
<br>

<b>Gavekort nr.:</b><br>
<input type="text" name="Gavekortnr" size="30"><br>
<br>

<b>Gavekort ID:</b><br>
<input type="text" name="GavekortID" size="30"><br>
<br>

<input type="submit" value="Tilføj til Kunde-databasen"><br>

</tr>
</td>
<table>

</p>

<table align="center">

      <%

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--oprette recordset
objconn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("kunder.mdb")
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

'--Åbne recordset
set oRS = objConn.Execute("SELECT * FROM Tabel1")

'--Udskriv poster

'udskriv header(feltnavn)
response.write "<p >"
    Response.Write "<tr bgColor=#CDC9C9>"

        For i = 0 to oRS.Fields.Count - 1

            Response.Write "<td><font face=arial size=1><b>" & oRS.fields.item(i).name & "</b></font></td>"

        Next
response.write "</p>"
    Response.Write "</tr>"

    'udskriv krop (feltpost)

    j=0

    Do While Not oRS.EOF

    j=j+1

        if(j mod 2)=0 then

        Response.Write "<tr bgColor=#F8F8FF>"
            else Response.Write "<tr bgColor=#847287>"

        End if

response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("ID") & "</font></td>"
            response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("Navn") & "</font></td>"
        response.write "<td><font face=arial size=2>" & korrektdato(oRS("Fdag")) & "</b></font></td>"
            response.write "<td><font face=arial size=2>" & oRS("Email") & "</b></font></td>"

        response.write "<td><font face=arial size=2>" & oRS("Gavekortnr") & "</b></font></td>"
            response.write "<td width=150><font face=arial size=2>" & oRS("GavekortID") & "</font></td>"

            response.write "<td><a href=sletpost.asp?ID=" & oRs("ID") & ">Slet</a></td>"

        oRS.MoveNext

    Loop

oRS.Close
Set oRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

</table>
</html>

\Dan