Avatar billede MSR Juniormester
13. maj 2007 - 14:26 Der er 1 løsning

count inden i en query?

<?php
$query = mysql_query("SELECT forum.*, personer.navn FROM personer RIGHT JOIN forum ON forum.forfatter=personer.id WHERE kategori=1 ORDER BY gruppe ASC");
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) //Lav en while der kører alle rækker igennem
{
    $row_color = ($row_count % 2) ? $color1 : $color2;
    $id = $row["id"];

    echo "<tr bgcolor='".$row_color."'>
        <td><a href='kommentar.php?kategori=" . $row['kategori']  . "&gruppe=" . $row['gruppe'] . "'>" . $row["emne"] . "</a></td>
        <td><a href='profile.php?id=" . $row['forfatter'] . "'>" . $row["navn"] . "</a></td>
        <td align='center'>".$row['oprettet']."</td>
        <td align='center'>".$row['visning']."</td>
        <td align='center'>".$row['svar']."</td>
      <td align='center'>".$row['change']."</td></tr>";

    $row_count++;
}

?>

Værdien 'svar' skulle gerne tælle rækkerne der hvor gruppe=$gruppe og kategori=$kategori. jeg kan sagtens laveen seperat løsning til et row count men så kommer de ikke med i ovenstående tabel jo.
what to do?
Avatar billede MSR Juniormester
23. september 2007 - 21:39 #1
lukket