Avatar billede tidemann Nybegynder
13. maj 2007 - 12:17 Der er 2 kommentarer

gå til "kassen" funktion

Her på
http://www.mettemia.dk/aktiva/kort.shtml er jeg ved at bikse en bestilling (af messestande) sammen.

Selve kortet og formularen har jeg styr på, men kunden ønsker en gå til kassen knap istedet for send knappen.

Men jeg ved ikke, om man kan kombinere en shopping-løsning med det jeg har lavet? Det skal være sådan at kunderne kan betale online, og jeg har også fundet et simpelt shopping system her: http://www.auberger.com/couffin som kunne bruges.

Jeg overvejede først OsCommerce, men det er alt for voldsomt, når det eneste han skal sælge er en messestand.

Men jeg har _ikke_ en meter forstand på hvordan jeg kan kombinere denne shopping funktion, med mit kort.

Er der nogen der ved om man overhovedet kan det??
Og hvordan?

Jeg har ikke meget forstand på php, men det skal laves om sådan, at når man trykker på et nummer på kortet, så bliver det tilføjet kurven, med beskrivelse af standen, samt størrelsen, for derefter at gå til kassen og betale.

Og hvis de vil bestille ekstra ting f.eks. strøm, spot, borde og stole skal de kunne tilføje det også.

Mvh Marianne
Avatar billede windcape Praktikant
13. maj 2007 - 17:33 #1
Du kan jo vælge at lærer php, eller lægge det over i programmeringsopgaver og så betale en for at lave det for dig.

Men det ser dog forholdsvis simpelt ud da Couffin bruger en sessionbaseret kurv.

En simpel ide til hvordan det sandsyneligvis skal fungere, vil så være
<?php

session_start();

if(!session_is_registered('cart')) {
    $_SESSION['cart'] = new cart;
}

$cart = $_SESSION['cart'];

if(isset($_POST['add_kort'])) {
    $cart->addItem($id, ... info ...)
}

?>

Men som sagt, hvis du ikke har forstand på php, vil du nok ikke få noget som helst ud af dette...
Avatar billede tidemann Nybegynder
13. maj 2007 - 20:33 #2
Hvad tror du det vil koste, at få en til at lave det??