Avatar billede flash_gordon Nybegynder
01. juni 2001 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Random picture

- Jeg ville hører om man ikke kunne lave at når man går ind på min side, så kommer der et random billede.

-En anden ting som ville være fed hvis man kunne ville være hvis man ikke behøvede at loade alle billederne, men kun det der dukkede op.

Jeg har selv grublet lidt over det, og er kommet frem til at den nemmeste måde ville være at lave en masse .swf filer som man kunne hente ind i, og det kan jeg godt finde ud af, men det er random funktion der volder mig problemer. Håber på hjælp
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:07 #1
Man kan snildt lave en random funktion, der udvælger billeder vha. loadmovie.
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:08 #2
Kan lave en hvis du er interesseret?
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
01. juni 2001 - 14:09 #3
Meget gerne.. det ville jeg sætte stor pris på, og hvis du ville sende den til Chokpop@hotmail.com vil jeg være evig taknemlig.
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:10 #4
Okay.  Hvormange billeder drejer det sig om?
Avatar billede diktator Nybegynder
01. juni 2001 - 14:39 #5
Hvis du fek.s. laver 20 billeder, i 20 swf filer og navngiver dem;

movie1.swf
movie2.swf
movie3.swf
osv. osv.

- så kan du loade dem random sådan her;

MyRandom = random(20);
loadMovieNum (\"movie\"+ MyRandom +\".swf\", 1);

/D!ktator
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
01. juni 2001 - 14:44 #6
Jeg vil stadigvæk sætte pris på hvis Ditlev sendte et eksempel.
Antal billeder vil starte småt og vokse sig større og større, så det ville være smart hvis det var nemt at ændre..
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:44 #7
Jeg har lavet en film med et dummy movieclip som har fået instancenavnet \"dummy\"
I frame 1 lægges actionen:

nummer = Number(random(3))+1;
test = \"billede.\" add nummer add \".swf\";
loadMovie (test, _root.Dummy);

Du kan nu lave 3 swf\'er med billeder i som loades ind i din film.

Jeg kan godt sende dig filen...
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:46 #8
Hov.. \"billede.\" skal være \"billede\"
Avatar billede diktator Nybegynder
01. juni 2001 - 14:49 #9
Den er ganske nem at ændre, blot skriv 5 istedet for 20 i random, så skifter den mellem 5...

MyRandom = random(5)+1;
loadMovieNum (\"movie\"+ MyRandom +\".swf\", 1);
Avatar billede ditlev Juniormester
01. juni 2001 - 14:56 #10
Har sendt filerne.
Hovedmovien loader en ny swf ind i movieclippet.
Du kan placere movieclippet hvor du vil på screenen.
Du kan selvfølgelig øge antallet af billeder ved random(3) til lige så meget du vil.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
02. juni 2001 - 01:13 #11
Tak for hjælpen