Gode råd om tegning af 3D objekter
Det er sandsynligvis et meget dumt spørgsmål i denne gruppe, men jeg har ledt med lys, lygte og Google i lang tid efter de rette svar, så nu prøver jeg herinde.Sagen er, at jeg gerne vil programmere nogle mindre grafiske applikationer. Jeg ønsker at arbejde med java og java3D, så animationerne kan vises på websider.
Der er flere udfordringer i det, men den primære er blot, at få tegnet de nødvendige figurer og finde de rigtige teknikker.
Programmet runescape (onlinespil kan ses på www.runescape.com)anvender isometrisk 3D, og det er fint nok. En figur er opbygget af en lang række selvstændige billeder. F.eks. en række billeder af en stående figur set fra 8 verdenshjørner, billeder af en gående figur set fra 8 verdenshjørner o.s.v.
Så vidt jeg ved, er figurerne tegnet med polygoner. Men hvilke programmer anvender man til dette.
I første omgang er jeg mest interesseret i simple programmer, indtil jeg får et indtryk af, hvor svært/nemt det er at arbejde med teknikkerne.
Er der nogen herinde der kan hjælpe med forslag til software, eller hjemmesider, der kan hjælpe mig lidt på vej?