Avatar billede joki Juniormester
11. maj 2007 - 21:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

loade webusercontrol via reflection

Hej

Jeg forsøger at loade en webusercontrol dynamisk, men ved createinstance returnes null.

nedenstående er min klasse til at loade assembly

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Reflection;

namespace WebApplication1
{
    public class PluginClassLoader

{
    public PluginClassLoader()
    {}

        public static IMitInterface LoadPluginClass(string assembly, string classname)
    {
      try
      {
        //  string Path = GetCurrentPath() + assembly;
      string    Path = "C:\\test\\WebApplicationTest\\WebApplicationControls\\obj\\Debug\\WebApplicationControls.dll";
          System.Reflection.Assembly a = System.Reflection.Assembly.LoadFrom(Path);

          BindingFlags flags = (BindingFlags.NonPublic | BindingFlags.Public | BindingFlags.Static | BindingFlags.Instance | BindingFlags.DeclaredOnly);

          IMitInterface temp = (IMitInterface)a.CreateInstance(classname, true, flags, null, null, null, null);

                  if(temp==null)
                    throw new Exception("Unable to load plugin");

          return temp;
      }
      catch(Exception ex)
      {  throw new Exception("Problem loading plugin data");  }
    }

    private static string GetCurrentPath()
    {
      string path = System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().Location;
        path=path.Substring(0,path.LastIndexOf(@"\")+1);
      return path;
    }

Avatar billede joki Juniormester
12. maj 2007 - 09:06 #1
har fundet ud af at controllen loades hvis den ikke castes til mit interface, men man kan ikke se den i formen
Avatar billede joki Juniormester
15. maj 2011 - 07:16 #2
Lukkes