Avatar billede frostholm Praktikant
11. maj 2007 - 12:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Giver alller hvis parameter = null

Nedenstående SQL finder via contains alle række hvor headline indeholder "test*" men hvis jeg sætter @search til null, så giver min sql en fejl.

Hvordan kunne jeg bygge denne op, så hvis @search strengen er tom, så resultere den i at man finder alle headlines ?

**************************

declare @search nvarchar(100)
set @search = '"test*"'

SELECT    *
FROM    tblAnnouncement a
    INNER JOIN
      CONTAINSTABLE(tblAnnouncement,Headline, @search) AS K
      ON a.AnnouncementId = K.[KEY]
Avatar billede kjulius Novice
11. maj 2007 - 14:30 #1
Nu er mit kendskab til stored procedures i MS SQL lig nul, men du kan vel bare teste for om @search er null? Noget pseudokode a.la.

IF @search IS NULL THEN
  SELECT * FROM tblAnnouncement
ELSE
  SELECT    *
  FROM    tblAnnouncement a
    INNER JOIN
      CONTAINSTABLE(tblAnnouncement,Headline, @search) AS K
      ON a.AnnouncementId = K.[KEY]
END
Avatar billede frostholm Praktikant
11. maj 2007 - 16:19 #2
problemet ligger mere i at den SQL jeg arbejder med vil bestå af flere "contains" så hvis jeg skal bruge den givne løsning kræver det en hel del forskellige select statements, og det er lidt det jeg ville vide om jeg kunne blive fri for
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2007 - 02:22 #3
SELECT    *
FROM    tblAnnouncement a
    INNER JOIN
      CONTAINSTABLE(tblAnnouncement,Headline, ISNULL(@search,'%')) AS K
      ON a.AnnouncementId = K.[KEY]

måske
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:10 #4
??
Avatar billede frostholm Praktikant
18. november 2010 - 11:38 #5
kan du komme med et point svar så vil jeg give dig point og vi kan lukke denne.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2010 - 15:06 #6
Nej, fordi du har selv taget point.
Avatar billede frostholm Praktikant
18. november 2010 - 18:29 #7
hvis du fortæller mig hvordan jeg kan give dig point efter den er lukket så skal jeg nok give dig dem, men har lige være lidt newbee igen
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2010 - 03:56 #8