Avatar billede lademan Novice
11. maj 2007 - 12:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ODBC: Opret og opdater række i SQL

Hej eksperter.

Jeg har følgende spørgsmål:

1) Hvordan opretter man indhold i en MSSQL database via ODBC?
2) Hvordan opdaterer man indhold i en MSSQL database via ODBC?
3) Hvordan sletter man indhold i en MSSQL database via ODBC?

Mange tak for hjælpen.

Mvh

Lademan
Avatar billede fennec Nybegynder
11. maj 2007 - 12:31 #1
Når du siger "indhold" hvad mener du så? oprettelse af tabeller eller data??
Uanset hvad, så gøres det via sql-sætninger, som sendes fra dit program (php, c# eller hvad du nu bruger)

create table:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/create-table.html

insert:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert.html
Avatar billede lademan Novice
11. maj 2007 - 12:36 #2
Tak for svaret. Jeg tænker på indsættelse af data i sql-databasen via ODBC. Ved du om man skal bruge odbc_exec eller hvordan ser sådan hel (fx insert) kode ud?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. maj 2007 - 12:46 #3
Som sagt er det bare en sql sætning:
insert into dinTabel(talKol, txtCol) values(123, 'hej med dig')

Hvordan den så eksikveres fra dit program er forskellig. Det bliver du nød til at spørge om i den kategori, som svare til dit programmeringssprog (C++, .NET, ASP, PHP...)

ODBC er bare et mellemled mellem dit program og databasen.
Avatar billede lademan Novice
11. maj 2007 - 12:50 #4
Perfekt tak for dit kompetente svar.
Avatar billede lademan Novice
11. maj 2007 - 12:51 #5
I øvrigt er det PHP
Avatar billede kjulius Novice
11. maj 2007 - 14:48 #7
--> laderman: Jeg ved det nok ikke betyder noget, da brugen af SQL via ODBC langt hen ad vejen er fælles for begge databaser, og du har jo været tilfreds med svarene der henviser til MySQL, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at vide hvilken database du bruger. Spørgsmålet er oprettet under MySQL, men i selve spørgsmålet omtaler du databasen som Microsoft SQL Server.
Avatar billede lademan Novice
12. maj 2007 - 09:51 #8
Min fejl :-)
Det er ER en SQL server.