Avatar billede lasserasch Juniormester
11. maj 2007 - 11:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Console.writeline. Sløver det programmet når det er compilet?

Hejsa.

I mit program har jeg en del Console.writeline statements, for at kunne følge de enkelte funktions kald osv. Det virker ret godt, men sløver programmet en del ned. Mærkbart ned...

Men hvordan ser det ud når programmet compiles og køres? Der kan den jo ikke skrive disse linier til VS output vinduet.

Hvad sker der i disse tilfælde? Vil programmet stadig kører "langsom" eller springer den bare console.writeline linierne over???

/Lasse
Avatar billede kalp Novice
11. maj 2007 - 11:42 #1
smid debug direktiver rundt om dine Console.WriteLine's..
så kan du nemt deaktivere dem når du skal compillere programmeret.
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. maj 2007 - 13:19 #2
Den skal jeg lige ha' igen! Debug direktiver. Hvordan ser syntaks ud for det?

Pt. har jeg bare gjort sådan her :

public static boolean Debug = false;

og så før hver console.writeline skrevet

if (frm_main.Debug)
Console.Writeline("bla bla bla");

Viker også fint nok men forklar lige det med debug direktiver. Lyder som en mere rigtig løsning.

/Lasse
Avatar billede kalp Novice
11. maj 2007 - 13:39 #3
du kan skrive

#if debugMode
Console.Writeline("bla bla bla");
#endif

så vil du kunne se at den nærmest er grå...

prøv så at skrive

#define debugMode

øverst på siden så vil du kunne se at det nu er aktiv kode..

og så sætter man ikke #define debugMode øverst på siden normalt, men du kan gøre det på projekt filen
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2007 - 15:10 #4
Console.WriteLine som kaldes vil paavirke performance negativt

hvis det er OK at du skal rebuilde naar du vil enable eller disable det, saa
er #if DEBUG helt fint (DEBUG saettes af VS hvis du builder i debug mode, saa
det er et godt navn)

hvis du vil hav emulighed for at switch debug til og fra uden at rebuilde, saa
kig paa log4net
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. maj 2007 - 16:17 #5
Ok, så må jeg jo nok hellere tage mig sammen og bruge weekenden på at læse om log4net. Arne, findes der et super godt sted med dokumentation af det?

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2007 - 17:00 #6
http://logging.apache.org/log4net/

har noget Documentation og Manual - start der
Avatar billede prec Nybegynder
14. maj 2007 - 13:18 #7
Kan man ikke alternativt benytte System.Diagnostics.Debug.WriteLine ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:10 #8
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. juli 2007 - 00:36 #9
Jeps! Smid et svar, så kan vi få denne lukket! /Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 00:40 #10
Gerne.

Men der er jo også andre som har deltaget i denne tråd ...
Avatar billede lasserasch Juniormester
24. juli 2007 - 15:54 #11
Takker og lukker hermed denne tråd!

/Lasse