Avatar billede 0xffff Nybegynder
11. maj 2007 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få AJAX til at køre en PHP side.

Jeg har en PHP side som skal køres vha. et AJAX script som triggeres af en timer som kører hvert 3minut.

Jeg har testet timer funktionen med en alert. Det virker.
Jeg har testet AJAX trigger, med en kort insert i db. Det virker.
Jeg har testet mit store script manuelt, og det virker.

Mit problem er at når jeg sætter det store script ind i timer funktionen så kører det ikke.

Spørgsmålet er så, er der en øvre grænse for, hvor langt og tidskrævende et script må være for at køre igennem ajax? Og kan man tvinge AJAX til at håndtere det store script alligevel ?

Jeg kalder funktionen med.

XMLHttpRequestObject.open("GET", "xxxxxx.php", true);
XMLHttpRequestObject2.send(null)

Det script som virker:

<?php
include "inc_db.php";

$userid = 1;
$holdid = 1;
$chatText = "test";

$query = "INSERT INTO chat (holdid, brugerid, chattext, sendt) VALUES ($holdid, $userid, '$chatText',now())";
mysql_query($query);
?>

Det store script som skal køres virker hvis jeg manuelt indtaster URL og refresher vha. F5. Ingen fejlmeddelelser. Men når det køres vha. AJAX virker det ikke.
Scriptet er omkring 400 linier.
Avatar billede mclemens Nybegynder
11. maj 2007 - 10:20 #1
Hvorfor skriver du XMLHttpRequestObject2
istedet for XMLHttpRequestObject ?

... Hjælper det hvis du lægger den fulde url ind istedet for
XMLHttpRequestObject.open("GET", "xxxxxx.php", true); ?
Avatar billede mclemens Nybegynder
11. maj 2007 - 10:26 #2
"Jeg har testet AJAX trigger, med en kort insert i db. Det virker."
- Overså den linje, så ignorer ovenstående.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
11. maj 2007 - 11:30 #3
Var bare en dårlig copy paste fra mit vedkommende, begge bruger XMLHttpRequestObject. Og ikke XMLHttpRequestObject2. Men tak for kommentaren.
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2007 - 13:31 #4
<ole>

Hvis du overhovedet kommer i nærheden af nogen grænser, har du seriøse problemer at tage hånd om ... og de handler ikke om AJAX  =)

Hvad mener du med, det ikke fungerer? Hvad er det, der ikke fungerer?
Du bliver nok også nødt til at vise noget af den relevante kode

/mvh
</bole>
Avatar billede 0xffff Nybegynder
16. maj 2007 - 19:14 #5
Hejsa Ole,

Jeg ville ønske jeg kunne beskrive fejlen bedre end jeg har gjort. Men det er problematisk. Mit problem er at jeg ingen fejlmeddelelser får, hverken fra PHP, MySQL eller JavaScript. Det virker bare ikke.

Jeg kan, som jeg skrev, køre scriptet manuelt, ved at indtaste URL direkte i browser og køre scriptet. Og der kører det upåklageligt. Jeg har også testet ved at lave en submit knap, der så kører script. Og også dette virker.

MEN, så snart jeg kører siden ved hjælp af AJAX sker der ingenting. Det er som om at scriptet timer ud, for der sker absolut ingenting. Og jeg laver et væld af database operationer i scriptet. Som jeg kan tracke.

Jeg har testet kaldet til scriptet ved at lave en mindre php side der køres hver gang istedet for det store script. og det virker. Så jeg kan konkludere at hver for sig virker begge dele. Men når de kombineres virker det ikke.

Jeg kan sagtens sende koden til en email adresse, men jeg tror at forum her vil komme til kort hvis jeg ligger et 518 liniers script op.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
31. maj 2007 - 13:13 #6
lukker den her. tak for input.