Avatar billede normann Nybegynder
10. maj 2007 - 18:21 Der er 3 kommentarer

Java, HTTPS og self-signed certifikater

Hej,

Jeg sidder med en Oracle 9i database, som skal kommunikere med en webservice gennem https. Til dette benytter jeg Java som jeg kalder via pl/sql i databasen. (Jeg benytter Java 1.4.2.08)

Vi er i testfasen af produktet og har således et test-site med denne webservice. Hertil har vi fabrikeret et self-signed certifikat. (Hvis man tjekker via en browser er testcerfikatet validt). Problemet er at når jeg forbinder via Java og JSSE, så får jeg følgende fejlbesked:

signed fields overrun.

Er der nogle af der er stødt på dette før ?
Client hello udføres
Server hello udføres ned til punktet hvor certifikatkæden skal valideres (Der er ingen kæde, da certifikatet er self-signed)

Hvis jeg fx. i stedet laver handshake med https://www.verisign.com så er der ingen problemer. Derfor tror jeg problemet relaterer sig til self-signed certifikatet.

Er der nogen hints til hvordan jeg kan undgå denne fejl ?
Kan det evt. skyldes at certifikatet er generet med keytool fra en anden java version end 1.4 ? - men burde et certifikatet ikke være det samme uanset hvilken version af Keytool som har generet det ?
Jeg er på bar bund :P
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2007 - 01:43 #1
To forslag:

1) prøv og lav certifikat med keytool fra samme version
2) prøv og erstat SUN JCE med BouncyCastle implementationen
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:11 #2
Kommet videre ?
Avatar billede normann Nybegynder
22. juli 2007 - 17:24 #3
Ja problemet blev løst ved at geninstallere certifikatet på serveren.