Avatar billede jgkl Nybegynder
10. maj 2007 - 16:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DBcolumn på flere felter

Hej

Jeg har lavet en dbcolumn på et felt, som slår et kundenr op i en anden db

@DbColumn("";"minserver":"ku_lotes.NSF";"kunde";1)

På samme form har jeg også kunde adresse og post nr, kan jeg kæde dem sammen, så de udfyldes, når jeg laver dbcolumn på kunde nr feltet?

Jesper
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. maj 2007 - 17:27 #1
Du laver adresse og postnr felterne som computed (med en @dbLookUp med kundenr som nøgle og kundenr som første sortede kolonne i et view) og på kundenr-feltet sætter du "Refresh field on keyword change".
Avatar billede notes2c Nybegynder
10. maj 2007 - 20:20 #2
Eller laver et samme felt af de tre felter og bruger en separator til at hente værdierne ud, Så skal du du også kun lave et opslag

Eks:
Felt 1: Nøgle
Flet 2: Kunde|Postnr|By

Og bruger @Word 1, 2 eller 3 med | som separator.
Avatar billede notes2c Nybegynder
10. maj 2007 - 20:20 #3
samme=sammesat
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. maj 2007 - 07:41 #4
Jeg hælder mest til mmmtm´s løsning, dog får jeg bare alle min 1200 kunder listet i det næste felt.

Du siger jeg skal bruge den som nøgle?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. maj 2007 - 07:52 #5
@DbLookup("":"NoCache"; "minserver":"ku_lotes.NSF";"viewMedKundenrSomFørsteSorteredeKolonne"; kundenr (<-navnet på det felt du har din @dbColumn); x)hvor x = det kolonnenr du vil hente værdien fra eller feltnavnet.
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. maj 2007 - 08:01 #6
Skal jeg i første linie på min dblookup ikke lave en @if new? jeg får nemlig en

"field "companyname": entry not forund in index"?
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. maj 2007 - 10:46 #7
ahhh den første må bare ikke være tom, når man opretter dokumentet, den skal kunne finde det man søger på!

Er der nogen måde at undegå det?
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. maj 2007 - 11:00 #8
mmmtm smider du et svar, så kan du få point, det fungere fint nu.
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. maj 2007 - 11:35 #9
Til alle som muligvis har samme problem, får i her min løsning..

@Unique(@DbColumn("";"feater01":"ku_lotes.NSF";"kunde";1))

@If(kundenr="";"";@DbLookup("Notes":"NoCache"; "minserver":"mindb.nsf";"kunde"; kundenr ; 2))
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. maj 2007 - 16:59 #10
Oki..