Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tabel layout i IE og FF

Hej eksperter.

Jeg har en tabel med to rows. I den øverste row er der 2 celler og i den row nedenunder har jeg colspan="2" for at aligne indholdet med indholdet i row1/celle2.

I IE 7 virker det som det skal, men i IE 6 er indholdet i row2 rykket halvvejs ud til venstre og i FF er det helt ude i venstre side.

IE 7:
      |row1/celle1|row2/celle2                  |
      |            indhold                      |

IE 6:
      |row1/celle1|row2/celle2                  |
      |        indhold                          |

FF:
      |row1/celle1|row2/celle2                  |
      |indhold                                  |

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at få det til at se ens ud i de 3 browsere.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 14:48 #1
Hovsa der er vist også lidt layout forskel her ... he he.

Nå men meningen var at ved IE 7 skulle indhold stå lige under r'et i row2.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. maj 2007 - 14:51 #2
du skal nok ha en align=center med i række 2 for at den centrere i FF
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. maj 2007 - 14:52 #3
FF er mere striks med koden end IE
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 15:01 #4
umiddelbart ser det fornuftigt ud.

Måske du også kunne hjælpe mig med denne, hele siden ligger i en tabel som gerne skal ligge helt i top af siden. Det lyder måske simpelt men i IE 7 er jeg nødt til at give den margin-top: -20 hvilket i FF cutter toppen af tabel indholdet af...
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. maj 2007 - 15:05 #5
jeg ville bruge en style til at styre placeringen af en tabel eller en css fil, så tror jeg du løser også dette problem
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 15:08 #6
ja det tror jeg også ville være en god løsning, problemet er bare at den side jeg arbejder på senere skal være en del af et andet site, hvilket gør at jeg helst skal uden om at lave et stylesheet. Men det som du ville putte i en style kan jeg vel også angive som style direkte i HTML koden ikke?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. maj 2007 - 15:08 #7
altså lav følgende på siden:
<style type="text/css">

.tabel {
position: absolute;
top:10px;
left:75px;
}
</style>

og i din tabel tag henvis class=tabel
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
10. maj 2007 - 15:18 #8
Fik det løst ved at sætte margin på body i stedet for på min tabel.

Men tak for hjælpen, smid et svar :)
Avatar billede hundevennen Nybegynder
10. maj 2007 - 15:31 #9
ok