Avatar billede thedragon Nybegynder
10. maj 2007 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hentning af værdi fra databas til label

Hej,

Jeg forsøger og hente en værdi fra en tabel der hedder profilTBL i min access database, og den skal hente fra kolonnen Indhold dette skal så indsættes i en label på hjemmesiden.

Jeg bruger ASP.NET og C#

Her er hvad jeg har forsøgt:

    void Profilering(object Sender ,EventArgs E)
    {
    string strConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0;Data Source=" + Server.MapPath("database.mdb");
    string strSQL = "SELECT Indhold FROM profileringTBL;";
  //forbindelse til database
    OleDbConnection objConnection = new OleDbConnection(strConnection);
    OleDbCommand objCommand = new OleDbCommand(strSQL,objConnection);
  //forbindelse åbnes
    objConnection.Open();
    lblIndhold.Text = objCommand.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection).ToString();
;
  //forbindelse lukkes
    objConnection.Close();

Men når jeg så tjekker om det virker så skriver den flg.

System.Data.OleDb.OleDbDataReader

Hvad pokker gør jeg forkert?
Avatar billede hnteknik Novice
10. maj 2007 - 17:13 #1
Jeg tror, at Access er det forkerte sted at lægge den op. Prøv ASP.NET
Avatar billede thedragon Nybegynder
10. maj 2007 - 18:39 #2
hmm k, prøver jeg så...