Avatar billede triton Nybegynder
10. maj 2007 - 10:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget memory?

Hej

Er det nogen der har erfaring med Itanium2 og SQL 2005

Vi har to maskiner som kører Itanium2 processere + 2003 64bit

Maskine 1: 2 * processor + 8GB mem

Maskine 2: 4 * processor + 16GB mem

De kører i et cluster. Problemet er at de er skod langsomme, og det er kun mens vi er ved at køre test på dem. Jeg kan se at det ser ud til at der mangler ram da physical memory er low.

Men (svært at sige uden at kende opsætning)...er der andre der har erfaringer med Itanium, sql og memory forbrug?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. maj 2007 - 10:51 #1
Memory management in SQL Server 2005 requires little or no user intervention, and by default memory is allocated and deallocated dynamically by SQL Server as needed for optimal performance, according to the amount of physical memory available. You can override this dynamic behavior if necessary using the configuration options described in this section.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:03 #2
normalt vil man aldrig køre et cluster på 2 maskiner med forskellig specifikationer.
Avatar billede triton Nybegynder
10. maj 2007 - 11:16 #3
Med hensyn til cluster? Hvorfor ikke?
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:37 #4
1 fordi det normalt kører på setups, det er 100% ens, dvs selv samme firmware version på  SCSI kort osv.

2. har man en application på server 2 (i dit eksempel), og der benytttes 14GB ram, så vil du stå med et ret stort problem i det øjeblik server 2 pludselig ikke svarer, og server 1 har ikke mulighed for at allokere 14GB ram, den har jo kun 8GB.
Avatar billede triton Nybegynder
10. maj 2007 - 11:45 #5
ja det kan jeg godt se.

Meningen var at vi ville køre Produktion på Maskine 1, og BI på maskine 2 på en kopi af data. Hvis maskine 1 så gik ned kunne produktionen stadig køre videre på maskine 2. dog med forminsket performance.

dougheffernan==> skal jeg læse det således at SQL serveren altid benytter maximal memory konfigureret i maskinen?
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:51 #6
du kan ikke køre cluster på den måde, det kræver et af følgende, 1 en fælles SCSI bus mellem maskinerne til data og qourum disk. 2 et SAN, med dertil hørende HBA, switch osv, ingen billig løsning (SAN er utrolig pebrede), det samme er kabler, controllere, og switche dertil.

og selv med løsning 1, kræver det 2 SCSI busser, da system disken ikke kan sidde på samme bus som data og qourum.

Vil du køre det som cluster, uden ovenstående, så er den eneste mulighed at gøre det i en virtual computer (f.eks VMware)
Avatar billede triton Nybegynder
10. maj 2007 - 12:34 #7
ahh, beklager, dette er sat op med et HP EVA 8000 SAN, med 4gb switches dual loop og det hele. Det er derfor jeg undrer mig over performance er så ringe.

Efter at havde set efter på maskine 1 bemærker jeg nu at den bruger 12GB i pagefile. Hertil er der en process "sqlservr.exe" som bruger 8GB alene. Mens de andre sql instances max bruger 500MB

Jeg skal lige bemærke at det er SQL2005 + AX dynamics som maskinerne kører
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 13:01 #8
hvordan ser det ud på maskine 2 ? (og hvad sker der med hastigheden, hvis du lukker maskine 1 ned, så kun den store af dem kører ?) den burde jo faktisk blive bedre ved det.
Avatar billede m_claus Nybegynder
14. maj 2007 - 14:59 #9
www.quest.com .. download deres software Spotlight on SQL servere (30 days trial) .. det kan 100% sige  hvad der er galt og hvad du skal gøre ved det.

Det har virket for mig på mine SQL servere og på mine Exchange servere (begge cluster løsninger)

Super program!!
Avatar billede triton Nybegynder
24. maj 2007 - 09:39 #10
Tak for tippet angående spotlight, vi opdaterede til SP2 på SQL serveren, og kørte en reindeksering + defragmentering af databaserne.
Det ser ud til at hjælpe, der var helt sikkert en memory leak i SP1 til SQl.

Hvis i alle smider et svar så uddeler jeg pointene.

- Takker
Avatar billede triton Nybegynder
26. august 2008 - 01:40 #11
skriv hvis i vil have point