Avatar billede montago Praktikant
10. maj 2007 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure m. parameter

Dette BURDE virke, right ??
jf. eksemplet : http://www.csharp-station.com/Tutorials/AdoDotNet/Lesson07.aspx

Men jeg modtager et tomt "recordset" - dvs text ikke bliver sat til noget... min Stored Procedure er komplex, men ligner:

"SELECT * FROM tbl WHERE @a = a AND @b = b"

[VB.NET]
Conn = DButil.OpenConnection
cmd = New SqlCommand("spSurvey_GetComplete", Conn)
cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure
cmd.Parameters.Add(New SqlParameter("@lang", language_ID))
cmd.Parameters.Add(New SqlParameter("@SurveyID", quiz_ID))

Dim reader As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader()

While (reader.Read())
    Dim text As String = (reader("SurveyID") + reader(1) + reader(2))
End While
Avatar billede _basil Nybegynder
10. maj 2007 - 10:47 #1
Skal Query parametrene ikke matche navnene på dine paramete i VB filen?

"SELECT * FROM tbl WHERE @lang= a AND @SurveyID= b"
Avatar billede montago Praktikant
10. maj 2007 - 11:21 #2
min SQL fylder 3-4 KB så gad ikke lige poste den her, mit eksempel var blot for at illustrere hvilken type sql jeg bruger...

# Jeg HAR testet at sql'en virker på forhånd i hhv. 'Enterprise Manager' samt 'Query Analyzer'

# language_ID og quiz_ID indeholder begge de values som skal bruges
Avatar billede bubbaa Nybegynder
10. maj 2007 - 14:15 #3
Du kan ikke lægge det hele ned i en string... :)
Avatar billede montago Praktikant
10. maj 2007 - 14:17 #4
Yeah Bubbaa...