Avatar billede lbe Nybegynder
10. maj 2007 - 09:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

2 PCer skal hente mails fra 1 indbakke

Vi har 2 PCer. Vores opsætning hos TDC er da vi fik bredbånd, måtte jeg oprette en ny mailadresse, hvor jeg så flyttede de andre over i.
Den nye mail adresse jeg oprettede fungere som indbakke, så når jeg henter mails, henter den alt, også det der er til den anden PC.
Jeg er blevet fortalt af TDC at der skulle være en måde at opsætte Microsoft Outlook til ikke at hente de mails adresse som den anden PC skal have.

Er der nogen der ved noget om dette??

Lars
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2007 - 10:02 #1
Du kan ikke bruge Outlook, men du kan med Outlook Express.
Gå i funktioner -> meddelelsesregler -> Post og sæt det op derinde fra.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 10:04 #2
Et mail bliver sendt til en adresse (logisk nok). Og har du den adresse konfigureret i din outlook vil den jo hente mailsene sendt til den adresse. Du kan fjerne den adresse i dine mailkonto, er det det du vil?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2007 - 10:15 #3
michael - problemet med tdc er at man har flere mail adresser, men brugernavn og kode er ens for alle sammen. Derfor skal man bruge regler.
Avatar billede lbe Nybegynder
10. maj 2007 - 10:21 #4
Ja det er rigtigt det med TDCs mail adresser. Kodeord er ens.
Jeg kan sætte det op til at der skal gemmes en kopi på serveren, men så før min datter også alle vores mails. Vi bruger Microsoft Outlook fordi kalenderen er god og vi opdatere til vores PDAer. Men der var måske en idé i det med Outlook express.
Min datter bruger Expressen, så tror i det er muligt at jeg gemmer en kopi af mails på serveren, kan jeg få Expressen til kun at hente fra 1 bestemt adresse?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 10:29 #5
Smart system :(
Så i princip får man kun en mailadresse men med flere aliaser med samme pass og bruger?
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 10:59 #6
hvorfor ikke bare oprette 2 forskellige Gmail konti ? så kan du tilgå din mail overalt i verdenen, og i vil ikke få problemer med at de 5 konti hos tdc er en og samme konto, med 5 aliaser ?

(og gmail er gratis, og har plads til ca 3 GB)
Avatar billede lbe Nybegynder
10. maj 2007 - 11:20 #7
Det er for at undgå at skulle lave nye mail adresser jeg ikke har Gmail.

Jeg troede bare at det var noget med opsætningen at gøre, men det er vist ikke lige til.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:39 #8
nej men det tager under 2 min at oprette en gamil konto, og der er POP3 support også, så der kan du også hente den direke ned i outlook, faktisk kunne du have nået at oprette 20 gmail konti og sat dem alle op siden du har oprettet det her spørgsmål ;) (og gmail har endda billeder med hvordan det sættes op)
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:40 #9
screem_brille>>Nu er det jo ikke det spörgeren spörger om.
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:47 #10
næ men kna ikke helt se at man vil have at alle skal kunne læse ens mails, jeg ville da ikke bryde mig om det, men det er da helt op til spørger, gmail er jo gratis.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:51 #11
Det er jo netop det han ikke vil ;o)
Jeg ville da heller ikke bryde mig om at skulle udskifte min mailadresse.
Avatar billede lbe Nybegynder
10. maj 2007 - 11:56 #12
Nå men jeg lukker tråden
Avatar billede screem_brille Novice
10. maj 2007 - 11:57 #13
næ men tænk lidt frem ;) den dag man skifter udbyder, så er det slut med den email add, det er det ikke i det andet tilfælde da den er uafhængig, men det er kun min mening ;) over and out.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 11:58 #14
Men som john_stigers siger med meddelelsesregler. Eksisterer den funktion virkelig ikke i outlook? Express er jo "lillebroren" til outlook.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2007 - 12:01 #15
Og den mening skal du da lov at have ;o) Verden ville väre et kedeligt sted hvis vi alle gik rundt og syndes og tänkte ens.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2007 - 19:59 #16
michael stil - regler findes i Outlook men de er bedre i Express - forstå det hvem der kan :)

Tak for point!