Avatar billede ottoskov Nybegynder
10. maj 2007 - 09:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

#1146 - Table 'web46632.categories' doesn't exist

Hej alle sammen.

Da dette er min første post så bære lige over med mig hvis jeg gør noget forkert!

Jeg har et problem med en databasefejl(!)
Jeg skal "Next use the installation_DB.sql file to populate your database." (uddrag af meget lille info fil) men nå jeg prøvere at uploade sql filen får den denne besked :

SQL-forespørgsel:

INSERT INTO `categories`
VALUES ( 13, 'Sports', 'Games', '', 'Sports flash games', 4 )
---------------------------------------------------------------
MySQL returnerede: Dokumentation
#1146 - Table 'web46632.categories' doesn't exist

Hvad gør jeg galt?
Jeg er på webhotel og deres SQL er v.5 og scriptet er v4.1.11

M.v.h.
Otto Skov
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
10. maj 2007 - 16:52 #1
Du skal først oprette tabellen 'kategories'

Indsæt øverst i sql-filen:
CREATE TABLE IF NOT EXISTS kategories (
        id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY,
        data1 VARCHAR(100), data2 VARCHAR(100), data3 VARCHAR(100), data5 VARCHAR(100), data6 VARCHAR(100)
      );

Du kan navngive felterne data1-data6 med noget der passer til indholdet i de enkelte felter (altså en slags overskrift).
Avatar billede ottoskov Nybegynder
10. maj 2007 - 19:38 #2
Der står i forvejen dette i filen :
CREATE TABLE  categories  (
  id  int(10) NOT NULL auto_increment,
  name  varchar(255) NOT NULL default '',
  type  varchar(255) NOT NULL default 'Games',
  desc  varchar(255) NOT NULL default '',
  keywords  varchar(255) NOT NULL default '',
  order  int(10) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  ( id )
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=29 ;

Nu skal jeg nok også påpege at jeg ikke har så stor erfaring i databaser.

Det der er lidt pusit ved dette er at det ikke er den første "table" men det er den der bliver meldt fejl i.

M.v.h.
Otto Skov
P.s.
Her er linket til min SQL fil http://rapidshare.com/files/30577023/installation_DB.sql
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
10. maj 2007 - 22:33 #3
Har du adgang til databasen med PHPMyAdmin?
Kan du se nogen steder, at tabellen categories rent faktisk eksisterer?
Avatar billede ottoskov Nybegynder
11. maj 2007 - 07:04 #4
Nej, det vil ikke loade databasen!
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
11. maj 2007 - 08:32 #5
Prøv at hente og installere dette gratis program http://www.heidisql.com/
Med det kan du rette direkte i databasen, og se hvilke tabeller der er.
Avatar billede ottoskov Nybegynder
18. maj 2007 - 14:45 #6
Tak for hjælpen.
M.v.h.
Otto Skov