Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. maj 2007 - 04:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Broadcom BCM4318 Trådløst netkort på kubuntu 7.04

hej exp's

jeg sidder her med en bærbar computer der har et af de berygtede broadcom trådløse netværksadaptore i maskinen (BCM4318)

jeg har prøvet med ndiswrapper. men selvom at den siger at driveren er loaded og det hele, kan værken KWifiManager  eller KNetworkManager finde trådløse netværk - ej heller ved manuel opsætning af essid

den indbyggede kerne driver bcm43xx der krøver at man udtrækker firmwaren fra wl_apsta.o virker heller ikke.

er der nogen der har erfaringer med at få det bæst til at virke?

alt input modtages med kyshånd :)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede kromix Nybegynder
11. maj 2007 - 11:01 #1
hvad rev er dit bcm4318
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. maj 2007 - 18:59 #2
rev 02
Avatar billede kromix Nybegynder
12. maj 2007 - 11:13 #3
jeg har brugt den guide der findes her  http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty/Hardware
søg efter "Ndiswrapper for Broadcom 43xx wireless chipset"

ved ikke om det vil virke for dig da jeg har et BCM4306 rev3 men det er da et forsøg værd

det er den guide jeg har løste problemet for mig... Acer Ferrari 3000 med BCM4306 rev 03
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. maj 2007 - 20:58 #4
>>kromix: læg et svar, det virker nu - med ndiswrapper.
det lader til at det var KNetworkManager der laver ged i det. efter jeg fjernede KNM installerede ndiswrapper og geninstallerede KNM virker det hele som det skal :D
takker for inputtet :)
Avatar billede kromix Nybegynder
21. maj 2007 - 08:17 #5
godt det virker... men lyder ikke helt som on jeg har fortjent de point behold dem bare :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
24. maj 2007 - 00:30 #6
okay, det er bare i orden... så lukker jeg her :)

takker endnu engang for hjælpen :)