Avatar billede slimklatten Nybegynder
09. maj 2007 - 20:19 Der er 5 kommentarer

Valg af bærbar pc

Da jeg skal skifte arbejde og er tvunget til at overdrage min trofaste ibm t60'er - er jeg osse kommet til den konklusion at jeg ikke kan undvære en bærbar. sørger derfor lidt råd til hvad jeg skal købe :)

vil gerne have en med kraftig gpu da den forsat skal erstatte en stationær(osse spilmæssigt). prisen er ikke alt afgørende men 15k er vist mit limit

har kigget lidt efter :
Fujitsu-Siemens AMILO XI1554 (men 17" virker så stort og klodset)
Genex M570A (igen 17" ... 15" virker en smule mere bærbar)
eller Znote 6625WD (bah@28dages leveringstid og kan ikke rigtig finde noget på den gpu)

er der nogle modeller jeg har overset ... evt et hemmeligt mærke som er ren cremé de'la cremé?
Avatar billede joggy Nybegynder
09. maj 2007 - 20:25 #1
Hemmeligt er mærket ikke, men Apple laver ganske gode bærbare.. Ved godt der et problem med spilsiden, men man kan uden problemer installere XP og Vista via BootCamp..

Jeg ville købe en apple.. Desuden får du Mac OS X med i prisen ..

Kan man høre, jeg er Apple fan :D
Avatar billede slimklatten Nybegynder
09. maj 2007 - 20:37 #2
stadig bange for apple :P
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 19:26 #3
Du skal også holde dig langt fra apple. Det er alt for dyrt i forhold til hardware. Og en lækker GUI på ens OS er altså ikke 1½ gange hardware prisen værd. Apple er efter min mening et fanboy produkt, der er ingen gyldige argumenter der gør apple stærkere end en win pc. Skal du spille skal du også lige ud og bruge penge på et win OS oven i din kæmpe udgift til computeren. 90% af dine venner har garanteret windows baseret pc´er så LAN mm er også nemmere med en win pc. Argumentet med, jamen du kan køre windows på en mac holder altså bare ikke, vil du køre windows hvorfor så betale en kæmpe overpris for mac??

Hvis du har 15k til en bærbar ville jeg klart lige vente 2 uger - 1 måned. Den nye Santa Rosa platform er lige kommet. Zepto 6625 er den første i verdenen med denne platform. Der er understøttelse af 800mhz FSB, understøttelse for 800mhz ram, CPU hastighed op til 2.8ghz, du kan få over 2 gig ram, understøttelse af directX10 gfx kort osv osv (GForce 8600 + 8800) Så køber du en fin bærbar nu til 15k kan jeg garantere dig at du vil ærge dig om 3 uger.
Avatar billede slimklatten Nybegynder
10. maj 2007 - 19:44 #4
damn det er sgu svært ... kan godt se det fornuftige i directx10 kompatibel enhed
men 8600'eren skulle efter sigende være en opgradering 7600'eren som er et lowend kort.

hvor imod genex'en kan udstyres med et 7800 gtx ...ingen tvivl om at directx10 er vejen frem ... men kommer lidt i tvivl - hvilket der er bedst for mig :P undrer mig lidt om ikke jeg når at skifte den bærbare inden directx10 bliver rigtig udbredt

har idag en ibm t60 med et x1400 og den er lige på grænsen når det kommer lidt 3d på drengen..

(ja ... ved godt at en stationær er bedre til mit formål :) men kan lide den frihed en bærbar giver)

men du har nok ret i at jeg skal vente på det nye santa rosa ...
bare irreterende ... skal aflevere pc'en i næste uge .... tålmodigheden er ikke min ven :P
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 20:06 #5
7600 er ikke low end og slet ikke i bærbare. Santa Rosa skal også nok komme med 8800 kort eller noget der ligner. Med mindre du har tænkt dig at skifte bærbar inden for de næste 14mdr ville jeg klart gå efter en DX10 bærbar, især da det lyder til du er gamer. Det er det værst tænkelige tidspunkt at købe lige nu. Køber du en med 7800GTX er den uden DX10 og falder sikkert betragteligt i pris inden for et par uger når santa rosa bliver mere udbredt, køber du den eneste santa rosa på markedet er gfx kortet måske ikke det mest prangende.. Det er nederen. Jeg ville dog stadig vente et par uger, selvom det er hårdt ;)