Avatar billede erikmoeslund Novice
08. maj 2007 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

absolutte og relative celler ved indsætning af ny kolonne

Jeg vil gerne i kolonne A udregne en procent på grundlag af tal i kolonne B og H. Mit problem er, at hver gang jeg indsætter en ny kolonne B (ny dato)forskydes formlen i kolonne A. Jeg vil gerne kunne beregne procenten i kolonne A af forskellen i tallene mellem de senest 7 dage. Den seneste dato står altid i kolonne B.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2007 - 23:31 #1
Prøv at vise scenariet:
A-formel B-værdi  H-værdi

Indsæt ny kolonne -
vis tilsvarende kolonner.
Avatar billede kabbak Professor
08. maj 2007 - 23:36 #2
Formlen i A1
=Indirekte("B1")/ Indirekte("C1")
Avatar billede japping Nybegynder
08. maj 2007 - 23:38 #3
Hvis din formel består af et regnestykke som f.eks. =A1*B1 vil indholdet ændre sig hvis du indsætter nye kolonner (som du skriver). Hvis du ikke vil have en parameter til at ændre sig, sætter du tegnet $ foran parameteren i formlem. F.eks. kan du skrive formlen om til =A1*$B1 hvis kolonnen ikke skal ændre sig (du kan også skrive =A1*$B$1).

Prøv dug frem.
Avatar billede erikmoeslund Novice
08. maj 2007 - 23:47 #4
Tak til kabbak. Det virker perfekt.
Avatar billede kabbak Professor
08. maj 2007 - 23:59 #5
et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
09. maj 2007 - 00:24 #6
tak for point ;-))