Avatar billede 0verride Nybegynder
08. maj 2007 - 20:26 Der er 3 kommentarer

FTP fra windows 2003 server command promt

Hej

Jeg er støt på et mærkeligt problem med at jeg ikke kan ftp fra dos fra en windows 2003 server med sp 2 på

alle porte inde fra og ud er åbne men den giver mig ikke adgang til at dirliste på remote serveren

---> PORT 10,0,0,8,11,10
200 Port command successful.
---> NLST
150 Opening data connection for directory list.
Aborting any active data connections...

og så dør den.

Hvis jeg gør det samme fra en client bag denne server så er alt ok men skal kunne ftp fra serveren.

hvis jeg bruge IE på serveren funker det helt fint.

men kan ikke bruges i det at der batch job der skal køres
Jeg har aldrig set dette problem før

nogle der har et hint til dette
Avatar billede 0verride Nybegynder
08. maj 2007 - 20:27 #1
Retter den dør ikke den hænger bare til jeg lukker vinduet hårdt og brotalt
Avatar billede plx Nybegynder
08. maj 2007 - 21:15 #2
jeg kunne forestille mig, at det er et aktiv vs passiv ftp problem. ftp klienten fra cmd, kan kun køre aktiv
Avatar billede 0verride Nybegynder
08. maj 2007 - 21:33 #3
serveren i anden ende er sat til aktiv, og clienter i samme hus kan godt det er kun selv serveren der ikke vil. for hvis man kan fra 15 maskiner skulle man også kunne fra serveren.