Avatar billede dan222 Nybegynder
01. juni 2001 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændring

Hey der.
Jeg vil gerne tilføje denne funktion :
lav et tekst felt ude til højre hvor man kan skrive et bruger navn, også klikke på Go også popper den op i et nyt lille vindue med teksten : *brugernavnet*\'s id er *id*

Den skal bare lave en query som lyder : select id from chat_users where bruger =\'det som den får fra den side hvor man klikker go\'

i dette script :
<?
include(\"db.inc.php\");
if ($sub) {
if (@mysql_query(\"insert into chat_rum (id, rum, topic, maxusers, owner, mode, bg_top_color, bg_bund_color, font_top_color, topic_top_color, font_bund_color, beskr, status) VALUES (\'$id\',  \'$rum\', \'$topic\', \'$maxusers\', \'$owner\', \'$mode\', \'$bg_top_color\', \'$bg_bund_color\', \'$font_top_color\', \'$topic_top_color\', \'$font_bund_color\', \'$beskr\', \'$status\')\")) {
        $id = mysql_insert_id();
              mysql_query(\"CREATE TABLE chat_msg_$id (id int(20) NOT NULL auto_increment, user_from varchar(100) NOT NULL, user_to varchar(50) NOT NULL, msg longtext NOT NULL, PRIMARY KEY (id));\");

        echo \"Rummet er oprettet\";
    }
    else {
        echo \"Det lykkes ikke og oprette rummet, fordi:\".mysql_error();
    }
?>

<form action=\"<?=$PHP_SELF;?>\" method=\"post\">
id:
<br>
<input type=\"text\" name=\"id\" value=\"NytRum\">
<br>
rum:
<br>
<input type=\"text\" name=\"rum\" value=\"NytRum\">
<br>
topic
<br>
<input type=\"text\" name=\"topic\" value=\"Velkommen til rummet\">
<br>
maxusers
<br>
<input type=\"text\" name=\"maxusers\" value=\"20\" size=\"3\">
<br>
owner
<br>
<input type=\"text\" name=\"owner\" value=\"2\">
<br>
mode
<input type=\"text\" name=\"mode\" value=\"puplic\">
<br>
bg_top_color: <input type=\"text\" name=\"bg_top_color\" value=\"#226688\" size=\"7\"> &nbsp; &nbsp;
bg_bund_color <input type=\"text\" name=\"bg_bund_color\" value=\"#226688\" size=\"7\">
<br>
font_top_color
<br>
<input type=\"text\" name=\"font_top_color\" value=\"#ffffff\" size=\"7\">
<br>
topic_top_color
<br>
<input type=\"text\" name=\"topic_top_color\" value=\"#ffffff\" size=\"7\">
<br>
font_bund_color
<br>
<input type=\"text\" name=\"font_bund_color\" value=\"font_bund_color\" size=\"7\">
<br>
besked
<br>
<textarea name=\"beskr\">Velkommen</textarea>
<br>
status
<br>
<input type=\"text\" name=\"status\" value=\"1\" size=\"4\">
<br>
<input type=\"submit\" name=\"sub\" value=\"send\">
</form>
Avatar billede dexxa Nybegynder
01. juni 2001 - 11:19 #1
Sæt følgende ind i overstående fil:
<script language=\"Javascript\">
<!--
function openWin () {
  newwin=window.open(\'idis.php\',\'popup\',\'width=400,height=400\')
}

openWin();
setTimeout(\"closeWin()\",1099000);

function closeWin() {
  newwin.close()
}
//-->
</script>

Lav en ny fil der hedder: idis.php:

<?
include(\"db.inc.php\");
  $result = mysql_query(\"select blah blah\");
  $row    = mysql_fetch_array($result);
  print \"Dit bruger ID er: $row[id]\";
?>

Avatar billede dan222 Nybegynder
01. juni 2001 - 11:57 #2
Det er ikke det som jeg efterlyste ovenover
Avatar billede iss Novice
01. juni 2001 - 20:51 #3
Denne form sættes ind hvor du vil have den:
<form action=\"find-id.php\" method=\"post\" target=\"_blank\">
<input type=\"text\" name=\"bruger\">
<input type=\"submit\" value=\"GO\">
</form>

Dette er så find-id.php:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Find id</title>
</head>

<body>
<?
include(\"db.inc.php\");
if ($res = @mysql_query(\"SELECT id FROM chat_users WHERE bruger =\'$bruger\'\")) {
    $row = mysql_fetch_array($res);
    echo \"brugernavnet*\'s id er $row[id]\";
}
else {
    echo \"Er her ikke.\";
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede iss Novice
01. juni 2001 - 20:59 #4
echo \"brugernavnet*\'s id er $row[id]\";
Skal være:
echo \"$bruger\'s id er $row[id]\";

Avatar billede dan222 Nybegynder
02. juni 2001 - 09:50 #5
Cool kan du lave i vinduet editeret?

Sådan så der ikke er nogen status linie og menu og alt det, og det ikke er så stort igen?
Avatar billede iss Novice
02. juni 2001 - 10:03 #6
Det er JavaScript det gør jeg mig ikke i....
Avatar billede iss Novice
02. juni 2001 - 10:12 #7
Men prøv denne:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Find id</title>
</head>

<script language=\"JavaScript\">
function resize () {
  top.window.resizeTo(100,100);
}
</script>

<body OnLoad=\"resize()\">
<?
include(\"db.inc.php\");
if ($res = @mysql_query(\"SELECT id FROM chat_users WHERE bruger =\'$bruger\'\")) {
    $row = mysql_fetch_array($res);
    echo \"brugernavnet*\'s id er $row[id]\";
}
else {
    echo \"Er her ikke.\";
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede dan222 Nybegynder
02. juni 2001 - 10:18 #8
Jeps det virker... Thx for helpen!