Avatar billede webhjaelp Nybegynder
08. maj 2007 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Distinct på en række, men med alle rækker ud?

Kan man lave en:
tabellen har 3 rækker og jeg vil gerne lave en unik søgning
SELECT DISTINCT Firma FROM `Afvig`

Men hvor alle 3 rækkers data for denne en rækkes data kan vises, hvordan gør man det?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
08. maj 2007 - 14:13 #1
hvad er det præcist du ønsker?  med DISTINCT siger du jo udtrykkeligt at du ikke ønsker nogen form for duplikater i udtrækket...

evt noget med subselect: (forudsætter du bruger en nyere version af MySQL som understøtter subselects)
SELECT * FROM Afvig WHERE Firma IN (SELECT DISTINCT Firma FROM Afvig);
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
08. maj 2007 - 14:26 #2
subselect'en virker ikke, jeg får:

#1064 - You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SELECT DISTINCT Firma FROM Afvig )
LIMIT 0, 30' at line 1

Men ellers er det det rigtige som
SELECT * FROM Afvig WHERE Firma IN (SELECT DISTINCT Firma FROM Afvig);
ville få ud, men kan det gøres anderledes......
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
15. juni 2007 - 07:49 #3
Jeg lukker!!