Avatar billede fluii Nybegynder
08. maj 2007 - 10:12 Der er 3 kommentarer

Iframe og history

Jeg har en salgsside, hvor jeg bruger en iframe til at udregne priser ud fra det som brugeren vælger i nogle dropdowns, så hovedsiden ikke skal genloades hver gang.

Men hver gang der bliver udregnet en ny pris, tæller den 1 op i history, så hvis brugeren vil gå tilbage i browseren, er det iframen som går en tak tilbage (hvor prisen på siden så også går tilbage til det den var forrige gang)

Er der en måde at man kan submitte til en iframe, uden at den tæller med i history?
Avatar billede roenving Novice
08. maj 2007 - 11:48 #1
Hvorfor skal du submitte for at beregne prisen ?-)
Avatar billede fluii Nybegynder
08. maj 2007 - 19:25 #2
Når brugeren vælger fx. et tilkøb, skal prisen regnes ud. Dette kunne selvfølgelig bare køres med javascript, men da der er så mange forskelle på varerne, varianter, opstartspris, specielle tilføjelser osv. gøres det ved at dataerne submittes til en iframe, hvor en asp udregner det som skal udregnes og sender det korrekte retur. Det fungere rigtig godt, men har bare ulempen med history. Jeg har dog midlertigt løst problemet ved at gå ét skrift tilbage hver gang, så det kun er muligt at gå 1 frem.
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2007 - 02:08 #3
Måske er det så kompliceret, at det er fornuftigt at benytte serveren til beregninger, men så kan du jo ty til en ajax-løsning, altså at hente svaret med en javascript http-request ?-)

-- men jeg tvivler på, at det nogensinde kan være rigtigt, for du har da forhåbentligt alle de data, der skal beregnes efter til rådighed for kunden, så hun har dem til rådighed, før hun vælger at markere et indkøb, og så er det jo ikke voldsomt besværligt at finde data frem, se eksempelvis http://www.eksperten.dk/spm/625583 !-)