Avatar billede charley78 Novice
08. maj 2007 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man transparent linie, som her?

hvordan laver man transparent linie, som her med links på?

http://www.soegaard-co.dk/loesninger/conceptdesigns/grunddesign_770.html
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2007 - 14:57 #1
tror ikke det er lavet i dreamweaver, er det ikke et baggrundsbillede lavet med photo shop hvorpå der er skrevet noget tekst?
Avatar billede charley78 Novice
09. maj 2007 - 09:58 #2
Det er en mini bmp, der bliver hevet ud i Dreamweaver til en langt bredere vidde, men... så kommer det mystiske; der ligger links (altså "levende" links, der skifter farve, når de aktiveres), lavet i dreamweaver ovenpå.
Og hvordan gør man det?
Avatar billede holm76 Nybegynder
13. september 2007 - 10:10 #3
Man laver først et baggrundsbillede i feks photoshop og derefter ligger man det som baggrund i sin template derefter laver man links så enkelt er det faktisk
Avatar billede charley78 Novice
14. september 2007 - 14:57 #4
ok, man laver altså (illusionen af) det "transparente lag" i Photoshop. Og trylleriet med at kunne have aktive links hen over denne grafiske overflade finder man svaret på i holm76's kommentar?!
Hertil behøver jeg, for at kunne afprøve det, at vide hvad en template er :o)
Avatar billede holm76 Nybegynder
22. september 2007 - 16:25 #5
template er lig med udseende af siden
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 12:49 #6
jeg tror desværre ikke jeg forstod så meget af det skrevne, og linket er desværre væk, men vil I have points mimimig og holm76?
:o)java script: void(0);
Avatar billede agni Nybegynder
29. oktober 2010 - 13:59 #7
nej tak, ikke points til mig
god weekend
Avatar billede agni Nybegynder
29. oktober 2010 - 14:00 #8
nååh ja ok , det er mimimig der har fået andet navn
Avatar billede charley78 Novice
29. oktober 2010 - 14:06 #9
- du glemte lige at 'svare' ;o)
Avatar billede charley78 Novice
04. november 2010 - 21:35 #10
med henvisning til flg. http://www.eksperten.dk/spm/923100#reply_7679960, der bare er en af mange sure kommentarer til mine udestående points, runder jeg hermed af med at tage pointsene tilbage. Har ventet en uges tid siden jeg tilbød pointsene..!